» دسته‌بندی نشده » پای وزارت نیرو بیخ گلوی صنعت هتلداری/نرخ هتل‌ها در نوروز ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد؟

پای وزارت نیرو بیخ گلوی صنعت هتلداری/نرخ هتل‌ها در نوروز ۱۴۰۱ افزایش می‌یابد؟

بهمن ۲۴, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس، طی دو سال گذشته کرونا بسیاری از صنایع و مشاغل را با مشکلات جدی مواجه کرد، در این میان صنعت گردشگری و هتلداری یکی از صنایعی بود که بیشترین آسیب را از شرایط کرونایی کشور متحمل شد.

اما در این میان نبود حمایت های دولتی و افزایش قیمت حامل‌‌های انرژی، هتلداران را به جایی رساند که اقدام به تعدیل نیرو و در برخی موارد تغییر کاربری هتل یا تعطیلی آن کردند.

جریمه و پلمب برخی هتل‌ها به دلیل تأخیر ۵ روزه در پرداخت قبض

جامعه هتلداران ایران بر این باور است که وزارت نیرو در بحث حامل‌های انرژی بدترین و بی رحمانه‌ترین برخورد را با فعالان گردشگری و هتلداری کشور داشته، تا جایی که بسیاری از هتل‌ها به دلیل تأخیر ۵ یا ۱۰ روزه در پرداخت قبض، جریمه و حتی برخی پلمب شدند.

بسیاری از فعالان صنعت هتلداری تنها راه برای پیگیری مطالبات خود را مجلس می دانند و معتقدند که در رابطه با حامل‌های انرژی هم، باید از طریق مجلس موضوع را پیگیری کنند تا بخش عمده‌ای از مشکلات‌شان برطرف شود.

اما این در حالی است که جمشید حمزه‌زاده، رئیس جامعه هتلداران ایران در گفت‌وگو با خبرنگار گردشگری خبرگزاری فارس با گلایه از افزاریش بی رویه و غیرمنطقی تعرفه حامل‌های انرژی، گفت: علی رغم پیگیری‌های ما، متأسفانه هنوز هیچ یک از مسئولان امر توجه جدی ای به این مشکل نداشته‌اند.

به زودی شاهد تعطیلی خیلی از هتل‌ها خواهیم بود

وی افزود: طی یک ماه گذشته تعرفه گاز تا ۶ برابر افزایش یافته و با این شرایط به زودی شاهد تعطیلی خیلی از هتل‌ها خواهیم بود.

حمزه‌زاده تصریح کرد: ما در برابر مشکلات ناشی از شیوع کرونا مقاومت کردیم و تمام توان خود را به کار بستیم تا صنعت هتلداری آسیب نبیند اما حالا، تعرفه‌های سنگین حامل‌های انرژی به خصوص گاز به شدت بخش خصوصی را تحت فشار قرار داده است.

رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه نگاه شرکت گاز کارشناسی نشده و غیرتخصصی است، افزود: شرایط کنترل مصرف حامل‌های انرژی در منازل مسکونی با فضاهای عمومی همچون هتل و بیمارستان متفاوت است، ما نمی توانیم بگوییم چون در برخی ساعات مهمان نداریم پس وسایل گرمایشی را خاموش نگه می داریم.

وی تأکید کرد: نگاه دولت به مسائل حوزه گردشگری و هتلداری باید تخصصی باشد، در حوزه حامل های انرژی سیاست دولت افزایش تعرفه‌هاست اما باید بدانند که هتل با منزل مسکونی تفاوت ۱۰۰درصدی دارد.

 نگاه دولت در بحث حامل‌های انرژی باید تخصصی باشد

در یک هتل ۵ ستاره چه مسافر بیاید چه نیاید تمام برق‌ها باید روشن بماند، سیستم گرمایش و سرمایش باید روشن باشد، ما نمی‌توانیم به مسافر بگوییم در مصرف آب صرفه جویی کند، به همین جهت نگاه دولت در بحث حامل‌های انرژی باید تخصصی و متناسب با موضوع باشد اما متأسفانه به هیچ وجه این موضوع رعایت نمی‌شود و همین عدم نگاه تخصصی وزارت نیرو در بحث حامل‌های انرژی، مشکلات فراوانی را برای ما ایجاد کرده است.

رئیس جامعه هتلداران ایران با بیان اینکه به صورت میانگین در چندماه گذشته تنها در حوزه آب تعرفه ۴ برابر شده است، گفت: با این اوصاف، هتلداران هرچه در می‌آورند باید یک مبلغی هم از جیب هزینه کنند تا پاسخگوی تعرفه حامل‌های انرژی باشد.

وی تأکید کرد: بدون شک ادامه این مشکلات ضربه سنگینی را به روند فعالیت بخش خصوصی خواهد زد.

گران شدن نرخِ تمام‌شده خدمات گردشگری و تأثیر افزایش هزینه حامل‌های انرژی و مالیات بر گران‌تر شدن قیمت مسافرت در ایران، از سوی مسؤولان گردشگری نیز تایید و در مجامع رسمی و عمومی مطرح شده اما تاکنون دولت یا وزارت نیرو و حتی مجلس که برای حمایت از صنعت گردشگری اعلام آمادگی کرده، واکنشی به این موضوع نداشته‌اند.

با این حال بنا بر اعلام رئیس جامعه هتلداران ایران، نه تنها در ایام نوروز ۱۴۰۱ بلکه تا مهرماه سال ۱۴۰۱ هم به هیچ وجه افزایش نرخ را در هتل‌ها شاهد نخواهیم بود.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *