» آخرین اخبار » گیلان » برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس به نقش اقشار پرداخته شود/ از والدین شهدا صوت و تصویر ثبت کنید

برای تبیین فرهنگ دفاع مقدس به نقش اقشار پرداخته شود/ از والدین شهدا صوت و تصویر ثبت کنید

بهمن ۲۳, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در گیلان گفت: برای تبیین فرهنگ و معارف دفاع مقدس به نقش اقشار نیز پرداخته شود، زیرا در دوران جنگ همه مردم دغدغه مند بود و نقش خود را ایفا کردند.

آیت الله رسول فلاحتی در دیدار با مدیرکل و مجموعه حفظ آثار و نشر ارزش های دفاع مقدس استان گیلان، با اشاره به تاکید رهبر انقلاب مبنی بر جهاد تبیین به ویژه در حوزه دستاوردهای نظام و دفاع مقدس، اظهار کرد: دفاع هشت ساله ما واقعا مقدس بود، زیرا هیچ خیانتی در آن شکل نگرفت و دولت و ملت با هم بودند.

وی برخی از نهضت های تاریخ ایران همچون مشروطه و جنبش جنگل را گرفتار خیانت دانست و افزود: اولین دلیل مقدس بودن دفاع هشت ساله ملت ایران اسلام بود و رزمندگان برای اعتلای آرمان انقلاب اسلامی به جبهه ها می رفتند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با اشاره به نقش بی بدیل رهبری در دوران دفاع مقدس، تصریح کرد: امام راحل به خوبی حوادث بعد از انقلاب را مدیریت کرد و همین مدیریت دینی امام موجب شد مردم خودشان جنگ را به پیش ببرند.

امام جمعه رشت، با بیان اینکه باید نقش مدیریت دینی امام در دوران دفاع مقدس را تبیین کنیم، گفت: مسئله رهبری یک مسئله مهم در جهان اسلام و بشریت بوده، زیرا امام زمان(عج) به عنوان رهبر همه انسان ها عدل و داد را عالم گیر خواهد کرد و از امروز باید زمینه ظهور و حکومت جهانی را فراهم کنیم.

وی با اشاره به نقش مدیریت دینی در طول ۴۳ سال گذشته، خاطرنشان کرد: در جریان مدیریت دینی خیمه انقلاب استوار مانده و شخصیت هایی همچون حاج قاسم سلیمانی ها و مهدی باکری ها تربیت شدند.

آیت الله فلاحتی، با بیان اینکه امروز آحاد جامعه به ویژه جوانان و نوجوانان باید با مسئله رهبری و جایگاه رهبری در نظام اسلامی آشنا شوند، عنوان کرد: برای تبیین فرهنگ و معارف دفاع مقدس به نقش اقشار نیز پرداخته شود، زیرا در دوران جنگ همه مردم دغدغه مند بود و نقش خود را ایفا کردند. در واقع آیندگان ما باید باور کنند که اتحاد و انسجام و هماهنگی رمز پیروزی ما در جنگ بود و بدون ایجاد هماهنگی ها هیچگونه پیروزی نصیب ملت نخواهد شد.

وی با تاکید بر لزوم توجه به هویت واقعی حماسه سازان دوران دفاع مقدس در فرایند احداث موزه، اضافه کرد: تا می توانید از یادگاران دوران دفاع مقدس به ویژه مادران و پدران صوت و تصویر و نوشته ثبت و ضبط کنید تا برای آیندگان میراث بماند.

نماینده ولی فقیه در گیلان، با بیان اینکه دشمنان از خلاءها برای تحریف واقعیت ها استفاده می کنند، ادامه داد: برای ساخت موزه دفاع مقدس دقت را فدای سرعت نکنید و رزمندگان صاحب ایده را برای کیفیت پردازی پای کار بیاورید و از تجارب استان های دیگر استفاده کنید؛ همچنین از ظرفیت خیرین کمک بگیرید.

وی با اشاره به نقش پررنگ زنان در دوران دفاع مقدس، بیان کرد: امروز باید از فاخرترین، ظریف ترین و ساده ترین ابزارها برای انتقال ارزش های دفاع مقدس به نسل های آینده بهره بگیریم و لذا موزه دفاع مقدس استان فرصت خوبی برای این مهم است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×