» آخرین اخبار » گیلان » آمادگی ماسوله برای میزبانی از ارزیابان یونسکو به منظور ثبت در فهرست میراث جهانی

آمادگی ماسوله برای میزبانی از ارزیابان یونسکو به منظور ثبت در فهرست میراث جهانی

بهمن ۲۳, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، در دی ماه سال جاری بود که گزارشی با عنوان (ماسوله را ثبت جهانی کنید) در خبرگزاری فارس گیلان منتشر شد.

در بخشی از این گزارش آمده بود،  شهر تاریخی ماسوله که قدمتش به قرن هشتم هجری قمری (بیش از ۷۰۰ سال قبل) می‌رسد با ساختار پلکانی در سال ۱۳۵۴ به شماره ۱۰۹۰ در فهرست آثار ملی کشور به ثبت رسید، در همین راستا و تحقق این مهم جمعی از فعالان اجتماعی با هشتک #ماسوله_را_ثبت_جهانی_کنید این درخواست را در فضای مجازی ترند کرده‌اند.

حال در همین خصوص مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان با بیان اینکه صبت جهانی ماسوله همواره یکی از اهداف سازمان میراث فرهنگی در گیلان بوده است، اظهار کرد: برابر برنامه‌ریزی‌ها متداول و به منظور بررسی میدانی شرایط محیطی شهر تاریخی ماسوله، در تابستان و یا پاییز سال آینده شاهد حضور ارزیابان سازمان جهانی یونسکو در ماسوله هستیم.

ولی جهانی با ابراز امیدواری از ثبت جهانی ماسوله در یونسکو گفت: امیدواریم با حمایت و همکاری تمامی دستگاه‌های اجرایی ذی‌ربط و مشارکت مسئولین محلی در کنار یکدیگر شاهد رقم خوردن این اتفاق تاریخی برای استان گیلان باشیم.

وی با تأکید بر لزوم توجه بر حائز اهمیت بودن ارزیابی میدانی منظر فرهنگی ماسوله در فهرست آثار جهانی بیان کرد: فرایند ثبت شهر تاریخی ماسوله که سال‌ها از جمله مطالبات اصلی فرهیختگان و مردم استان گیلان بوده‌ایم که با پیگیری‌های مسؤولان این مهم در حال تحقق است.

مدیر کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی استان گیلان نفش ثبت جهانی ماسوله در پیشرفت اقتصادی گیلان در حوزه گردشگری را بسیار مهم دانست و افزود: بی شک ثبت جهانی ماسوله که قطعا موجب تحول در حفاظت پایدار ماسوله و توسعه گردشگری استان گیلان خواهد شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *