» آخرین اخبار » گیلان » مراکز درمانی سرپایی برای پذیرش بیماران کرونایی افزایش یابد

مراکز درمانی سرپایی برای پذیرش بیماران کرونایی افزایش یابد

بهمن ۲۳, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی امروز در جلسه ستاد استانی مدیریت کرونا با تبریک ولادت امام جواد (ع) با اشاره به حضور پرشور گیلانیان در مراسم ۲۲ بهمن اظهار کرد: روز گذشته مردم شهرستان‌های مختلف استان با رعایت پروتکل‌های بهداشتی بار دیگر با آرمان‌های امام (ره)، رهبری و شهدا تجدید میثاق کردند و نشان دادند که همواره در مسیری که رهبر معظم انقلاب ترسیم کرده‌اند، گام برمی دارند.

وی با اشاره به روند افزایشی ابتلا به کرونا و سویه جدید آن در کشور گفت: لازم است بیش از پیش نسبت به خودمراقبتی، رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و نیز اطلاع‌رسانی و آموزش صحیح در این بخش همت کرد.

استاندار گیلان با تأکید بر ضرورت تزریق دُز سوم واکسن افزود: واکسیناسیون بخشی از اقدامات مقابله‌ای با کروناست و صیانت از جان مردم، امری مهم برای مسؤولان است و در تلاش هستیم شرایطی فراهم شود تا مردم ضمن کار و تلاش برای امرار معاش، دستورالعمل‌های ستاد مدیریت کرونا را نیز اجرا کنند.

عباسی با اشاره به اهمیت آگاه‌سازی عمومی از طریق رسانه‌های عمومی و تولید محتوای متناسب با همه گروه‌های سنی بیان کرد: در این بخش هم باید شیوه‌نامه‌های بهداشتی مورد توجه باشد.

وی بر ضرورت افزایش مراکز درمانی سرپایی، بستری بیماران کرونایی در تمامی بیمارستان‌های دولتی و خصوصی و استفاده از همه امکانات برای درمان آنان تأکید کرد.

به گفته استاندار گیلان، مقوله دارو همچون نان دارای اهمیت است و باید ضمن نظارت جدی بر توزیع عادلانه، بر قیمت آن نیز نظارت شود.

عباسی با تقدیر از اقدامات صورت گرفته در اورژانس تازه تأسیس بیمارستان حشمت رشت گفت: هرچه زودتر دستگاه‌های جدید فعال شود و مورد استفاده بیماران قرار گیرد.

وی درخصوص فعالیت اماکن عمومی از جمله تالارهای پذیرایی، رستوران‌ها و سالن‌های ورزشی افزود: این اماکن باید ضمن توجه به الزامات بهداشتی، با حداقل ظرفیت فعالیت کنند و در غیر این‌صورت مطابق با قوانین، با آنها برخورد می‌شود.

استاندار گیلان با اشاره به سفرهای نوروزی و ورود گردشگران به استان بیان کرد: در صورت ادامه داشتن شیوع کرونا تا آن زمان، تصمیمات لازم با سنجش شرایط آن زمان و مصوبات ستاد ملی کرونا اخذ می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *