» آخرین اخبار » گیلان » مقام روسی: ایران شریک تجاری مهم برای آستراخان است

مقام روسی: ایران شریک تجاری مهم برای آستراخان است

بهمن ۲۲, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، نشستی از سوی اتاق ایران و روسیه در محل سرای تجاری ایرانیان در آستراخان روسیه برگزار شد.

در این جلسه کاری، همکاری‌های مشترک استان آستراخان با جمهوری اسلامی ایران در سال ۲۰۲۱ موردبررسی و جمع‌بندی قرار گرفت و دورنمای توسعه روابط بین آستراخان و ایران برای سال ۲۰۲۲ تشریح شد.

مهدی آکوچکیان، سرکنسول جمهوری اسلامی ایران در آستراخان روسیه در خصوص مشکلات تجار و بازرگانان ایرانی مقیم آستراخان مطالبی به مواردی اشاره و اظهار کرد: برای حل این مشکلات لازم است روابط نزدیک‌تری بین طرفین وجود داشته باشد.

 

هادی تیزهوش تابان، رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز با اشاره به مشکلات عدم پذیرش گواهی منشأ کالا فرم آ توسط طرف روسی بخصوص توسط گمرک آستراخان، اظهار کرد: در سال گذشته میزان صادرات کالا از ایران به روسیه افزایش قابل‌ قبولی داشته و باید این روند افزایشی ادامه یابد.

به گفته تیزهوش تابان، حل مشکلات عدم پذیرش گواهی فرم آ، تسهیل تجارت را میسر خواهد کرد.

رئیس اتاق بازرگانی مشترک ایران و روسیه نیز در این نشست پیرامون مشکلات و موانع تجار و بازرگانان ایرانی که در بازار هدف فدراسیون روسیه کار می‌کنند، گفت: موانع صادرکنندگان ایرانی به روسیه و بازرگانان ایرانی مقیم آستراخان باید برداشته شود.

ولادیمیر گالاوکف، رئیس آژانس روابط بین‌الملل استانداری آستراخان نیز در این نشست اظهار کرد: ایران شریک تجاری مهمی برای استان آستراخان است به‌طوری‌که بیش از ۹۰ درصد کالاهای وارده به آستراخان از طرف ایران است.

سرگی دیاچکوف، رئیس گمرک آستراخان هم به دلایل عدم پذیرش برخی از گواهی‌های فرم آ اشاره کرد و در این رابطه ابراز امیدواری کرد: روسیه در حل مشکلات موجود مساعدت خواهند کرد.

قرار است، مشکلات مربوط به تجار و بازرگانان ایرانی مقیم آستراخان و همچنین مشکلات مربوط به عدم پذیرش فرم آ از طریق آژانس روابط بین‌الملل استانداری آستراخان پیگیری شود.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *