» آخرین اخبار » گیلان » واگذاری ۸۰۰ فقره اسناد املاک علوی در شرق گیلان

واگذاری ۸۰۰ فقره اسناد املاک علوی در شرق گیلان

بهمن ۲۰, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رودسر، حسن خسروی امروز در آئین واگذاری ۸۰۰ فقره اسناد و املاک علوی به مردم شرق گیلان که به صورت نمادین در روستای طول لات بخش رحیم آباد رودسر برگزار شد، اظهار کرد: این املاک با مساحتی حدود ۵۹۲ هزار مترمربع دارای ارزشی بیش از ۶ هزار میلیارد ریال است. 

وی با اشاره به اینکه تاکنون بیش از هفت هزار و ۸۰۰ فقره اسناد املاک بنیاد علوی تحویل مالکین شده است، افزود: این املاک بیش از دو میلیون و ۶۰۰ هزار مترمربع مساحت و ۱۵ هزار میلیارد ریال ارزش واقعی آن‌ها است که به مردم واگذار شده است. 

مدیر کل اموال و املاک بنیاد مستضعفان گیلان با اشاره به اینکه دوره پهلوی تحت عنوان بنیاد پهلوی بسیاری از املاک مرغوب شمال کشور بین عوامل‌شان تقسیم شده بود و مردم فقط رعیت بودند، تصریح کرد: پس از پیروزی انقلاب اسلامی به دستور امام (ره) و در تداوم آن مقام معظم رهبری دستور واگذاری این املاک به مردم به عنوان ولی نعمتان جامعه داده شد. 

وی با اشاره به اینکه دستور مقام معظم رهبری تا پایان ۱۴۰۰ تمدید شده است، افزود: دهیاران و شوراهای اسلامی مردم را برای همکاری با کارشناسان اداره اموال و املاک جهت نقشه برداری و تهیه مختصات UTM از منازل و محدوده املاک تحت تصرف خود تشویق کنند تا با تشکیل پرونده اسنادشان صادر شود. 

خسروی با اشاره به اینکه داخل مناطق مسکونی روستاها و مناطق کمتر توسعه یافته تا ۵۰۰ مترمربع و در محدوده شهرها تا ۲۵۰ مترمربع اسناد رایگان واگذار می‌شود، افزود: در اراضی کشاورزی و باغی تا دو هزار و ۵۰۰ مترمربع و تا پنج هزار مترمربع با ۱۰ درصد قیمت کارشناسی شده واگذار می‌شود و مازاد با قیمت کارشناسی با ۱۰ درصد تخفیف د سطح استان گیلان در حال واگذاری است. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *