» دسته‌بندی نشده » رایزنی سیسی با دبیرکل سازمان ملل و جمعی از رهبران جهان در پکن/ توافق شی و سیسی برای تقویت روابط

رایزنی سیسی با دبیرکل سازمان ملل و جمعی از رهبران جهان در پکن/ توافق شی و سیسی برای تقویت روابط

بهمن ۱۶, ۱۴۰۰ 0۰


رئیس جمهور مصر امروز (شنبه) مذاکراتی را با همتای چینی خود در پکن درباره تقویت روابط و همکاری استراتژیک میان دو کشور برگزار کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری روسیا الیوم، شی جینپینگ، رئیس جمهور چین از سفر عبدالفتاح سیسی، رئیس جمهور مصر به پکن که در راستای تقویت روابط میان دو کشور به ویژه درباره همکاری در خصوص توسعه است، استقبال کرد.

وی شراکت استراتژیک و فراگیر میان دو کشور و تحول مثبت در تمام زمینه‌ها به ویژه در زمینه‌های اقتصادی و تجاری ومذاکرات سیاسی درباره تحولات منطقه‌ای و بین‌المللی را ستود.

شی جینپینگ گفت: چین برای روابطش با مصر با توجه به نقش محوری مصر در منطقه، آفریقا و مدیترانه شرقی اهمیت ویژه‌ای قائل است.

سیسی نیز بر تمایل مصر برای افزایش همکاری دو جانبه میان دو کشور و هماهنگی در زمینه‌های مختلف از جمله توسعه، اقتصاد و تجارت و استفاده از فرصت‌های سرمایه گذاری تأکید کرد.

دو طرف درباره مسائل منطقه‌ای و بین‌المللی از جمله پرونده سد النهضه، تحولات مسئله فلسطین، بحران‌های لیبی، سوریه و یمن و اهمیت ادامه هماهنگی میان دو کشور و تقویت همکاری متقابل در زمینه مبارزه با تروریسم صحبت کردند.

سیسی در پکن مذاکراتی نیز با تعدادی از رهبران عرب و خارجی برگزار کرد.

وی با عمران خان، نخست وزیر پاکستان، شوکت میرضیائیف، رئیس جمهور ازبکستان، محمد بن زاید آل نهیان، ولیعهد ابوظبی، تمیم بن حمد آل ثانی، امیر قطر و آنتونیو گوترش، دبیرکل سازمان ملل دیدار کرد.

این دیدارها در حاشیه مراسمی بود که شی جین‌پینگ برای نخست وزیران و روسای کشورهای شرکت کننده در مراسم افتتاحیه بیست و چهارمین دوره‌ بازی‌های المپیک زمستانی برگزار کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×