» آخرین اخبار » گیلان » اخطار استاندار گیلان به داروخانه‌ها/ با گران فروشی دارو برخورد جدی می‌شود

اخطار استاندار گیلان به داروخانه‌ها/ با گران فروشی دارو برخورد جدی می‌شود

بهمن ۱۶, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی عصر امروز در جلسه ستاد استانی مبارزه با کرونا در سالن اجتماعات الغدیر با بیان اینکه روند شیوع کرونا در گیلان بسیار شکننده و خطرناک است، اظهار کرد: بر اساس اعلام وزارت بهداشت پنج شهرستان گیلانت در وضعیت قرمز کرونایی به سر برده و در صورت عدن رعایت دستورالعمل این روند بدتر هم خواهد شد.

وی با تأکید بر لزوم توجه به رعایت بیشتر دستورالعمل‌های بهداشتی در گیلان توسط مردم گفت: قدرت سرایت در جهش جدید کرونا ۱۰۰ برابر انواع جهش‌ها بوده و اگر رعایت پروتکل بهداشتی توسط مردم جدی گرفته نشود با مشکلات عدیده‌ای در گیلان مواجه خواهیم شد.

استاندار گیلان با اشاره به نقش واکسیناسیون در کاهش مرگ‌ومیر ناشی از کرونا در گیلان بیان کرد: طبق توصیه پزشکان و آمار‌های دانشگاه علوم پزشکی واکسیناسیون آمار بستری‌ها و مرگ‌ومیر را کاهش می‌دهد پس هم مردم عادی و هم کارمندان باید در خصوص تزریق دز اول تا سوم کرونا اهتمام لازم را به خرج دهند.

عباسی با بیان اینکه دستورالعمل‌های بهداشتی باید به‌طورجدی در مراسمات مختلف مرود توجه متولیان امر قرار گیرد، تصریح کرد: مراسماتی به‌مانند اعتکاف باید با رعایت شیوه‌نامه‌های بهداشتی صورت گیرد و مسؤولان برگزاری ماسک در اختیار افراد قرار دهند.

وی با تأکید بر لزوم توجه به طرح شهید سلیمانی در گیلان افزود: با همکاری بسیج و سپاه نسبت به انجام واکسیناسیون در ادارات اقدام شود.

نماینده عالی دولت در گیلان عدم فعالیت مدارس و دانشگاه‌ها راه مقابله با کرونا ندانست و گفت: عدم فعالیت مدارس و دانشگاه ها راه مقابله با این ویروس نیست بلکه لازم است با رعایت فاصله‌گذاری اجتماعی و اصول بهداشتی، نسبت به تنویر افکار عمومی در مورد آموزش مدارس سایر کشورها همزمان با شیوع کرونا اقدام کرد.

همچنین با انتقاد از افزایش برخی از داروها در داروخانه‌های گیلان افزود: داروها با ارز چهار هزار و ۵۰۰ تومانی وارد می‌شود و هنوز هیچ افزایش قیمتی در دارو نداشتیم، لذا با افرادی که قیمت دارو‌ها را افزایش دهند برخورد می‌شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *