» دسته‌بندی نشده » گستاخی مجرمان در قمه‌کشی به مأموران !/ حمایت از اقتدار پلیس مطالبه مردم در«فارس من»

گستاخی مجرمان در قمه‌کشی به مأموران !/ حمایت از اقتدار پلیس مطالبه مردم در«فارس من»

بهمن ۱۵, ۱۴۰۰ 0۰


گروه انتظامی خبرگزاری فارس_ مریم عرب انصاری: قصه ایثار، جانفشانی و شهادت ماموران ناجا انگار دارد به جاهای باریک می رسد؛ اگر روزهای گذشته از قساوت قاچاقچیان در پی رد شدن ماشین از روی مامور پلیس در ایست و بازرسی گفتیم یا از سنگدلی سارقی که چاقو را در قلب سرباز وظیفه کلانتری شهدا وارد کرد یا شلیک گلوله سارقان منزل به گردن مامور رشید ناجا؛ امروز باید از وقاحت مجرمانی سخن بگوییم که با گستاخی تمام و بدون هیچ ترس و لرزی گردن مامور ناجا را با قمه می زنند! 

یعنی چه شده که امروز پلیس ما مظلومانه قربانی شده و خونش سنگفرش خیابان را گلگون می کند.

چه شده که مجرمان این‌گونه سرکشی کرده و به مامور قانون هم رحم نکرده و در مقابل هشدارهای پیاپی مأمور پلیس گستاخانه با قمه حمله کرده و در نهایت گلوی مأمور پلیس را می برند. 

جانشین پاسگاه بیدزرد چگونه به شهادت رسید/ چرا مامور پلیس شلیک نکرد؟

سرتیپ پاسدار رهام بخش حبیبی فرمانده انتظامی استان فارس در گفت‌وگو با خبرنگار انتظامی خبرگزاری فارس در تشریح جزئیات حادثه شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر اظهار داشت:برابر قرائن به دست آمده یک خودروی پراید، تردد ماشین پلیس را رصد می کرده تا آنجا که وقتی ماشین پلیس به یک رستوران می رسد قاتل از یک خودروی پراید که متوقف شده بود پیاده شده و به سمت ماشین پلیس آمده و در وهله اول با قمه به سرباز ضربه زده و وی را زخمی می کند؛ از آن طرف مامور رشید ما که این صحنه را می‌بیند در راستای دفاع از جان سرباز از ماشین پیاده شده، اسلحه خود را مسلح کرده و بدون آن که شلیک کند_ در راستای حفظ جان مردم و همچنین «قوانین موجود» _به مجرم هشدار داده و به سمت او رفته و با او درگیر می شود؛ که در نهایت در این درگیری فرد مهاجم با قمه به جانشین پاسگاه ضربه زده و هنگامی که وی می افتد ضربه ای نیز به گلوی او زده و سوار خودرو شده و فرار می‌کند.

رئیس مجلس: رسیدگی خارج از نوبت اصلاحات« قانون استفاده از سلاح»/اصلاحیه به مجلس ارائه شود

محمدباقر قالیباف رئیس‌مجلس شورای اسلامی طی توئیتی در واکنش به شهادت جانکاه مامور وظیفه‌شناس ناجا در درگیری با اراذل و اوباش تاکید کرد: اصلاحات «قانون استفاده از سلاح» خارج از نوبت رسیدگی می‌شود.

رئیس مجلس شورای اسلامی در ادامه تصریح کرد: امنیت جامعه و آسایش مردم جز با فراهم کردن زمینه‌های اعمال اقتدار و قاطعیت پلیس تامین نخواهد شد.

قالیباف ادامه داد: ستاد کل نیروهای مسلح و نیروی انتظامی در اسرع وقت اصلاحات مورد نیاز «قانون استفاده از سلاح» برای مامورین شجاع و جان برکف ناجا را به مجلس ارائه کنند تا خارج از نوبت در دستور رسیدگی و تصویب قرار گیرد.

فرمانده کل انتظامی: اقتدار پلیس لازمه امنیت است/ قانون بکارگیری سلاح اصلاح شود

سردار اشتری فرمانده کل انتظامی با تسلیت شهادت سرهنگ دوم علی اکبر رنجبر با بیان اینکه امنیت مردم خط قرمز پلیس و برخورد مقتدرانه با اراذل و اوباش مطالبه به حق مردم است اعلام کرد: اقتدار پلیس لازمه امنیت است و ضرورت دارد همه نهادها و دستگاه های ذیربط اعم از مجلس شورای اسلامی و قوه قضاییه و وزارت دادگستری نسبت به تقنین قوانین مورد نیاز پلیس و اصلاح قانون به کارگیری سلاح و بخشی از آیین دادرسی کیفری، و قضات محترم قوه قضائیه با حمایت های جدی قضایی، و صدا و سیما با حمایت رسانه ای پلیس مقتدر را در استقرار نظم و تامین امنیت و آرامش مردم همراهی و یاری کنند.

نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی مجلس:قانون استفاده پلیس از سلاح گرم را تغییر می دهیم

ابراهیم عزیزی نایب رئیس کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی و نماینده مردم شیراز در مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، با اشاره به شهادت یکی از ماموران نیروی انتظامی در شیراز و ضمن تسلیت به خانواده بزرگ نیروی انتظامی، اظهار داشت: متاسفانه در گذشته اقداماتی رقم خورد که باعث شد اقتدار نیروهای انتظامی کشور دچار خدشه شود که نتیجه آن اتفاق افتادن چنین مواردی برای نیروهای انتظامی شد و آنچه که مسلم است باید قانون حمل سلاح برای نیروهای انتظامی و پلیس در مواقع ناامنی و مقابله با حوادث تقویت شود.

عزیزی گفت: قطعا کمیسیون امنیت ملی مجلس نسبت به نواقص قوانین استفاده از سلاح توسط نیروی انتظامی و پلیس ورود خواهد کرد تا دوباره اقتدار لازم را به این نیروی وظیفه برگرداند آنچه که مسلم است باید قانون حمل سلاح برای نیروهای انتظامی و پلیس در مواقع ناامنی و مقابله با حوادث تقویت شود.

                           ***

حالا باید منتظر ماند و دید که مسوولان در جهت اصلاح  قوانین به کارگیری سلاح و همچنین حمایت قضایی همه جانبه از مأموران پلیس چه اقدامی انجام می دهند تا از این پس ضمن حفظ جان ماموران پلیس، شاهد اقتدار بیشتر پلیس در رویارویی با مخلان امنیت و برهم زنندگان آسایش و آرامش مردم باشیم.

گفتنی‌ست مخاطبان فارس من با درج پویشی با عنوان «حمایت‌ از‌ اقتدار‌ نیروی‌ انتظامی‌ در‌ حفظ‌ امنیت‌ شهروندان» پیگیری موضوع را از خبرگزاری فارس خواستار بودند.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *