» آخرین اخبار » گیلان » خانواده‌های مظلوم شهدای سلامت تجلیل شدند + عکس

خانواده‌های مظلوم شهدای سلامت تجلیل شدند + عکس

بهمن ۱۳, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، پیش از ظهر امروز طی نشستی با حضور هیئت رئیسه دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خانواده‌های ۱۱ شهید سلامت گیلان که فرایند احراز هویت شهادت آنها طی شده، در سالن اجلاس حوزه ریاست تجلیل شد.

 

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان در این نشست با تبریک ایام‌الله دهه فجر انقلاب اسلامی، اظهار کرد: گیلان از نخستین استان‌های درگیر کرونا بوده و درعین‌حال سالمندترین استان نیز هست.

ارسلان سالاری با اشاره به شمار بالای بیماران مبتلابه کرونا اعم از کادر درمان و مردم، افزود: در ایام نخست شیوع ویروس کرونا همه از یکدیگر فرار می‌کردند اما کادر بهداشت و درمان در وسط میدان ماند.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی گیلان با شبیه خواندن دوران کرونا با دوران دفاع مقدس، گفت: در آن دوران همه مسئولان و خدمت گذاران مردم در دانشگاه برای خود همچون دوران دفاع مقدس جانشین تعیین کرده بودند.

سالاری با اشاره به فرمایشات رهبر معظم انقلاب اسلامی در خصوص جان‌فشانی‌های کادر بهداشت و درمان، بیان کرد: بیش از ۳۰ تن از کادر بهداشت و درمان استان در برابر این ویروس جان شیرین خود را با مظلومانه‌ترین شیوه ممکن از دست دادند و به‌عنوان اسطوره‌های ایثار و شهادت تا ابد در یادها باقی خواهند ماند.

 

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان نیز در این نشست با اشاره به زنده‌بودن شهدا بنا بر تعابیر اسلامی، اظهار کرد: شهدا زنده هستند و ما بر سر سفره آن‌ها متنعم هستیم.

حجت‌الاسلام‌والمسلمین علی اسماعیلی با اشاره به ایثار و گذشت شهدا ازجمله شهدای سلامت، گفت: خانواده شهدای سلامت باید به خودشان از بابت داشتن چنین شهدای والامقامی برخورد ببالند.

مسؤول نهاد نمایندگی مقام معظم رهبری در دانشگاه علوم پزشکی گیلان با اشاره به درماندگی کشورهای مدعی در مدیریت بیماری کرونا، خاطرنشان کرد: برخلاف کشورهای مدعی، در ایران مدافعان سلامتی حضور داشتند که در دفاع از مردم خود را ندیدند و جان خود را فدا کردند.

اسماعیلی بابیان اینکه ما به شهدا افتخار و ادامه‌دهنده راه آن‌ها هستیم، گفت: خیلی پیش تر باید از مقام شهدا و خانواده‌های آن‌ها تکریم و تجلیل می‌شد اما متأسفانه شرایط حاکم بر جامعه اجازه چنین تجلیلی را به ما نداد.

همچنین در این نشست تعدادی از خانواده‌های معظم شهدای سلامت استان از ارج نهادن به مقام شهدا و نام‌گذاری بخش‌های بهداشتی و درمانی به نام شهدای سلامت تقدیر کردند.

گفتنی است در این نشست با اهدای لوح و هدیه نفیس از سوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان از خانواده‌های شهدای سلامت استان تکریم و تجلیل شد.

در گیلان ۳۳ تن از پزشکان، پرستاران، ماماها، بهورزان و کادر اداری و خدماتی به‌صورت مستقیم و غیرمستقیم در جهت حفظ و پایداری سلامت جان خود را از دست دادند.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *