» آخرین اخبار » گیلان » استاندار گیلان: سفر رئیس‌جمهور فضا را برای خدمت فراهم کرده است

استاندار گیلان: سفر رئیس‌جمهور فضا را برای خدمت فراهم کرده است

بهمن ۱۲, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، اسدالله عباسی پیش از ظهر امروز در نخستین روز دهه فجر در جشن ملی ۱۴۰۰ در گلزار شهدای شهر رشت با بیان اینکه از برکات انقلاب اسلامی این است که “ما می توانیم” را جایگزین تسلیم در برابر استکبار کرد، اظهار کرد: وظیفه داریم آرمان‌های امام راحل و منویات مقام رهبری را تحقق ببخشیم و پرچم عزت مسلمانان و نظام جمهوری اسلامی را به اهتزاز در آوریم.

 وی با بیان اینکه اگر امروز در امنیت و تمامیت ارضی کشور توانستیم استقلالمان را حفظ کنیم به برکت خون شهداست، افزود: امروز رئیس‌جمهوری اسلامی ایران، در کاخ کرملین رئیس‌جمهوری روسیه را برای ادای فرایض معنوی و دینی منتظر می‌گذارد و این‌ها نشان از عزت اعتقادات و باورهای دینی ماست و باید به خود ببالیم در کشوری نفس می‌کشیم که فضای معنوی همه‌جا را عطرآگین کرده است.

عباسی با بیان اینکه امروز حضور و اتحاد مردم ما زبانزد عام و خاص است، گفت: در کشوری زندگی می‌کنیم که آنچه به دست آورده‌ایم را حفظ کردیم و همچنان عزم رسیدن به قله‌های سعادت داریم.

 استاندار گیلان با بیان اینکه امروز در مقام مقایسه در حوزه‌های مختلف در بین ۱۰ کشور اول جهان قرار داریم بیان کرد: امروز اقتصاد دچار مشکل است اما مردم به دلیل اعتقادات و آرمان‌های امام، مقاومت می‌کنند و به دشمن اجازه نمی‌دهند به مسائل اعتقادی وارد شود و باهم برای سازندگی تلاش می‌کنیم و برای کم کردن فاصله بین مردم و مسؤولان، اهتمام داریم.

وی با بیان اینکه در خصوص صادرات نفتی و غیرنفتی در شرایط خوبی هستیم و وضعیت ارزی ما بهبود پیدا کرده است، تصریح کرد: دشمنان تلاش می‌کنند فرصت‌ها را از ما بگیرند اما خوشبختانه برخلاف نیت شوم آنان، امروز ارتباط ما با کشورهای اکو، شانگهای و اتحادیه اوراسیا برقرارشده و سفر رئیس‌جمهوری ما به روسیه فرصت‌های بالای اقتصادی را فراهم آورده است.

استاندار گیلان با اشاره به اینکه سفر رئیس‌جمهوری به گیلان، فضا را برای خدمت فراهم کرده است، افزود: احیای تالاب انزلی، رهاسازی ساحل، ساماندهی پسماند، رودخانه‌های زرجوب و گوهررود، پروژه‌های عمران، راه‌آهن و کشاورزی اعتبارات خوبی پیش‌بینی‌شده و باید فرصت بدهید مشکلات و استعدادها شناسایی و موانع یک‌به‌یک برچیده شود تا به قله‌های سعادت دست یابیم.

 در دهه فجر امسال با اهتمام همه دستگاه‌ها، افزون بر یک هزار و ۲۰۰ پروژه بالغ‌بر سه هزار و ۲۵۰ میلیارد تومان در بخش‌های مختلف به بهره‌برداری می‌رسد.

انتهای پیام/۳۳۸۹




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *