» آخرین اخبار » گیلان » تکمیل ۹۰ درصدی موزه دفاع مقدس گیلان

تکمیل ۹۰ درصدی موزه دفاع مقدس گیلان

بهمن ۱۲, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، امیر سرتیپ نبی سهرابی عصر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیران کل حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس گیلان در سالن اجتماعات الغدیر استانداری با اشاره به انقلاب اسلامی باعث ایجاد تحول در بین کشورهای غربی و شرقی شده است، اظهار کرد: امام راحل(ره) با هدایت مردم و پیروزی انقلاب اسلامی بزرگ‌ترین تحول قرن را رقم‌زده و باعث برهم زدن روابط بین شرق و غرب شده است.

وی با بیان اینکه امام راحل(ره) با پیروزی خود در انقلاب اسلامی باعث حیرت جهانیان شده است، گفت: قبل از پیروزی انقلاب اسلامی تمام تحولات دنیا حول محور کمونیستی و چپ‌گرایی بوده است ولی امام خمینی(ره) با پیروزی خود تفکر اسلامی را در بین ملت‌های آزادی‌خواه رقم زد.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس یکی از اهداف انقلاب اسلامی را حفظ استقلال ایران دانست و افزود: تمام دنیا علیه انقلاب اسلامی متحد شد و جنگ تحمیلی راه افتاد اما در دفاع مقدس همه مردم پشت امام حرکت کردند و پیروز شدند.

سهرابی با اشاره به اینکه استکبار در تلاش برای کاهش نقش شهدا در ۴۳ سال از پیروزی انقلاب اسلامی است، بیان کرد: یکی از مهم‌ترین وظایف بنیاد حفظ و نشر آثار دفاع مقدس منتقل کردن پیام و پیروزی‌های دوران جنگ تحمیلی برای نسل جوان است.

وی نقش گیلان را در دوران دفاع مقدس را بسیار مهم دانست و گفت: رزمندگان گیلانی در منطقه عملیاتی فاو فداکاری‌ها کرده و حتی تعداد بسیار زیادی از رزمندگان گیلانی در آن عملیات شهید، جانباز و یا شیمیایی شدند لذا باید درباره رشادت یگان‌های نظامی گیلان و پیروزی‌هایی که برای کشور به ارمغان آوردند صحبت کنیم.

جانشین رئیس بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس با تأکید بر لزوم توجه به موزه‌های دفاع مقدس دربازگو کردن شهدای دفاع مقدس تصریح کرد: این گنجینه‌های دفاع مقدس را به‌عنوان گفتمان به جامعه عرضه کرد تا از این طریق جوانان و نوجوانان را با گفتمان فرهنگی آشنا کنیم.

سهرابی از تکمیل ۹۰ درصدی موزه دفاع مقدس گیلان خبر داد و افزود: هدف‌گذاری ما در ساخت این موزه‌ها، نوجوانان، جوانان و کودکان هستند زیرا نسل آینده نیاز به داشتن غرور و افتخار دوران دفاع مقدس را دارد.

به گزارش فارس، در پایان این جلسه از زحمات حسین مصطفی پور تقدیر و حسن حبیبی به‌عنوان مدیرکل بنیاد حفظ آثار و نشر ارزش‌های دفاع مقدس استان گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷
 




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *