» آخرین اخبار » گیلان » نبود راه مناسب و تامین آب از مشکلات عشایر گیلان

نبود راه مناسب و تامین آب از مشکلات عشایر گیلان

بهمن ۱۰, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیر امور عشایری گیلان گفت: تامین آب شرب عشایر و دامهایشان و همچنین نبود راه مناسب، زندگی عشایر استان را با سختی مواجه کرده است.

حسن همتی در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه چشم امید عشایر گیلان به دستاوردهای هیات دولت در سفری که به گیلان داشتند، است، اظهار کرد: امیدواریم  دولت سیزدهم تدابیر جدی برای حل مشکلات عشایر استان داشته باشد.

وی افزود: اختصاص اعتبارات لازم می تواند مشکلات عشایر استان را تا حد قابل توجهی کاهش دهد. تامین آب شرب برای مردم عشایر استان و همچنین تامین آب برای دامهای عشایر از جمله مواردی است که برای رفع آن باید گامهای اساسی برداشته شود.

مدیر امور عشایری گیلان گفت: نداشتن راه دسترسی مناسب برای عشایر استان نیز مشکلات جدی ایجاد کرده است.

وی افزود: تامین پنل خورشیدی از جمله راهکارهایی است که می تواند مشکل کمبود برق عشایر را برطرف کند و حمایت دولت در این خصوص ضروری است.

همتی با اشاره به اینکه در مواقع خشکسالی به وسیله کامیون ها به عشایر آبرسانی می کنیم، تصریح کرد: در حال حاضر دو دستگاه کامیون نیاز است تا در این مورد به عشایر استان خدمات رسانی انجام شود.

وی همچنین از آنتن دهی ضعیف تلفن های همراه برای عشایر استان خبر داد و گفت: جمعیت عشایر گیلان ۶۶۵۰ نفر است که باید برای حل مشکلات این افراد برنامه ریزی های منسجم صورت گیرد.        

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×