» آخرین اخبار » گیلان » شبکه ملی اطلاعات در کشور راه‌اندازی شود

شبکه ملی اطلاعات در کشور راه‌اندازی شود

دی ۳۰, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت‌الله رسول فلاحتی ظهر امروز در سومین جلسه شورای فرهنگ عمومی استان در سالن اجتماعات مصلی رشت با بیان اینکه انسان باید در تمامی امور اول پروردگار را در نظر بگیرد، اظهار کرد: کسی که خود را وارد اموری می‌کند بدون اینکه به عواقب آن بیندیشد خود را در معرض سختی‌ها و عوارض تلخ قرار می‌دهد.

وی با اشاره به گسترده بودن فعالیت‌های فرهنگی در گیلان گفت: مقوله فرهنگ می‌تواند فضاهای گسترده‌ای را به خود اختصاص دهد بنابراین بزرگ‌ترین امر در کشور که همه می‌توانند زیر پوشش آن قرار گیرند، فرهنگ است.

نماینده ولی‌فقیه در گیلان با تأکید بر اینکه در مقوله فرهنگ باید عمیقانه و هوشمندانه عمل شود، بیان کرد: اگر بخواهیم در عرصه‌های اقتصاد و سیاست به رشد برسیم این امر تحت پوشش فرهنگ تحقق پیدا می‌کند.

فلاحتی نقش ادراکی مبتنی بر شناخت در دنیای معاصر به‌منظور پیروزی در جنگ اراده‌ها‌ را بسیار مؤثر دانست و افزود:دشمن درصدد است اندیشه و طرز تفکر مردم را هدف قرار دهد و براین اساس جنگ ادراکی به معنای نشانه رفتن طرز تفکر مردم است.

وی با بیان اینکه ملت ایران تمام ناملایمات را در سایه توکل به خدای متعال و توجه امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف سپری کرده است، تصریح کرد: شورای فرهنگ عمومی می‌تواند بخشی از جنگ‌های روانی، ترکیبی و ادراکی را پاسخ دهد.

رئیس شورای فرهنگ عمومی استان گیلان خواستار راه‌اندازی شبکه ملی اطلاعات شد و اظهار کرد: در بستر شبکه ملی اطلاعات می‌توان بخشی از شبهات و پرسش‌ها را پاسخ داد، زیرا نظام اسلامی برگرفته از معارف دین خداست و شهدا، آزادگان و ایثارگران از افتخارهای جامعه محسوب می‌شوند.

فلاحتی با تأکید بر پاسخگویی هوشمندانه و سریع نسبت به شبهات و ترفندهای دشمن گفت: اولویت‌های گیلان در کنار خدمات خوبی که از طرف دولت به جامعه ارائه می‌شود باید در شورای فرهنگ عمومی مطرح شود.

فرصت حضور و مشارکت مردم در مسؤولیت‌های اجتماعی فراهم شود

استاندار گیلان نیز در این  جلسه با بیان اینکه یکی از اهداف دولت کاهش شکاف و ارتباط میان مردم و مسؤولان است، اظهار کرد: با توجه به فاصله ایجادشده بین مردم و مسئولان طی سال‌های گذشته و از سوی دیگر تلاش معاندان نظام و انقلاب برای کاهش اعتماد عمومی، مدیران باید همراه مردم باشند به‌گونه‌ای که آحاد جامعه هیچ شکافی بین خود و آنان احساس نکنند.

اسدالله عباسی با تأکید بر لزوم توجه به مهندسی فرهنگی در جامعه گفت: دشمنان با ایجاد فاصله بین مردم و مسئولان و نیز فراهم‌سازی فضای ناامیدی و یأس، به دنبال سوءاستفاده و پیش بردن اهداف شوم خود هستند و در چنین فضایی باید با نقش‌آفرینی مهندسی فرهنگی این تهدید به فرصت تبدیل شود.

وی نقش انسجام و اتحاد رسانه‌ای برای کاهش فاصله بین مردم و مسئولان و همچنین تقویت امید در جامعه را بسیار مؤثر دانست و بیان کرد:با وجود تأکیدات رهبر معظم انقلاب و ترسیم نقشه راه از سوی ایشان؛ متأسفانه در سال‌های گذشته به بیراهه رفته‌ایم و شورای فرهنگ عمومی می‌تواند در راستای انسجام ملی و استفاده شایسته از فرصت‌ها و ظرفیت‌ها گام بردارد.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به ضرورت استفاده از ابزارهای تبلیغاتی برای مدیریت منسجم فرهنگی و تقویت مساجد بیان کرد: همه مسئولان اجرایی استان باید در راستای تحقق شعار راهبردی دولت مردمی و انقلابی برای جلب و تقویت اعتماد مردم و امیدبخشی در جامعه اهتمام ورزند.

عباسی با بیان اینکه امیدآفرینی و اعتمادسازی دولت در مقابله با کرونا و نیز انجام موفقیت‌آمیز واکسیناسیون باید موردتوجه مردم قرار گیرد، تصریح کرد: ذخیره‌سازی مناسب کالاهای اساسی، ایجاد ثبات در نرخ تورم و تسهیل شرایط صادرات کالاهای تولیدی به خارج از کشور ازجمله اقدامات مهم دولت سیزدهم بوده و دولت در تلاش برای رفع مشکلات معیشتی مردم است.

وی یکی از ارکان مهم در حل مشکلات کشور را انسجام و هماهنگی قوای سه‌گانه در رفع مشکلات برشمرد و گفت:دولت سیزدهم در خصوص خنثی کردن و رفع تحریم‌ها تاکنون عملکرد موفقیت‌آمیزی داشته و سفر رئیس‌جمهوری به روسیه و همچنین حضور در اجلاس شانگهای به‌عنوان اقدامات با اهمیت در این راستاست که باید به مردم اطلاع‌رسانی شود.

استاندار گیلان با تأکید بر لزوم فراهم‌سازی بسترهای لازم برای حضور و مشارکت مردم در مسئولیت‌های اجتماعی با هماهنگی همه نهادها و دستگاه‌های افزود: باید از همه ظرفیت‌ها برای خدمتگزاری به مردم ، اعتمادسازی و تقویت روحیه امید از طریق رفع دغدغه‌های فرهنگی اقدام شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *