» آخرین اخبار » گیلان » اجازه اخراج هیج کارگری در گیلان داده نمی‌شود

اجازه اخراج هیج کارگری در گیلان داده نمی‌شود

دی ۲۹, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، عصر امروز مراسم تکریم و معارفه مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی با حضور معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی و استاندار گیلان برگزار شد.

نماینده عالی دولت در این مراسم با بیان اینکه ایجاد اشتغال در کشور یکی از برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم است، اظهار کرد: مهم‌ترین مسئله و دغدغه جوانان در کشور نبود اشتغال در کشور بوده و در همین راستا یکی از اهداف و برنامه‌های راهبردی دولت سیزدهم ایجاد اشتغال در کشور به منظور کاهش نرخ بیکاری است.

اسدالله عباسی با تأکید بر لزوم توجه به عدم تعطیلی واحدهای تولیدی در گیلان گفت: از اولین روز کاری خود بازدیدهای مستمری را از واحدهای تولیدی در استان داشته و اجازه اخراج یک نیرو در این واحدها را نداده‌ایم.

وی حمایت از حقوق کارگران و کارفرمایان دریکی از اولویت های دولت سیزدهم دانست و تصریح کرد: به کارفرمایان اعلام شده که در صورت تعطیلی و یا اخراج نیرو گزارش را به ما اعلام کنند تا با اقدامات صورت گرفته از جمله مذاکره با بانک‌ها تا حد امکان از این کار جلوگیری شود زیرا حقوق کارگر و کارفرما برای ما بسیار مهم است و کارفرمایان با سرمایه‌گذاری خود باعث ایجاد اشتغال در کشور می‌شوند.

نماینده عالی دولت در گیلان با اشاره به نقش وزارت تعاون کار و رفاه اجتماعی در ایجاد اشتغال در جامعه بیان کرد: برخی از موارد و مشکلات ایجاد شده مربوط به قانون کار است که باید حل شود، ولی مهم‌ترین وظیفه این وزارت خانه در کنار مسئله معیشت و اشتغال است که باید به آن توجه شود.

عباسی با تأکید بر لزوم‌ توجه به مسئله نظارت در ارائه تسهیلات اشتغال در کشور افزود: وقتی تسهیلاتی در کشور اعطا می‌شود آن تسهیلات باید منجر به اشتغال شده و نظارت کافی بر روی آن انجام شود تا به مرحله تولید برسد، لذا باید واحدهای نیمه تعطیل و تعطیل با ارائه تسهیلات فعال شوند.

وی نقش دیگر دستگاه‌ها در ایجاد اشتغال را بسیار مهم داسنت و گفت: بهزیستی، کمیته امداد، تأمین اجتماعی و بانک‌های عامل مثل توسعه تعاون و رفاه اجتماعی در کنار صندوق کار آفرین نقش مهمی در ایجاد اشتغال داشته و باید در این راستا جلسات متعددی برگزار و اعتبارات اختصاص داده شده در تخصیص یابد.

استاندار گیلان با قدردانی از زحمات مدیرکل سابق تعاون کار و رفاه اجتماعی بیان کرد: در دوره مدیر کل سابق اقدامات خوبی در  راستای کاهش نرخ بیکاری و ارائه تسهیلات در گیلان انجام شده و امیدوارم این روند توسط مدیر کل فعلی ادامه دار باشد.

سید محمد رضا حسینی، معاون وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در این مراسم با بیان اینکه این وزارتخانه یکی از متولیان ایجاد اشتغال در کشور است، اظهار کرد: اکثر مردم جامعه ارتباط مستقیمی با وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی دارند، زیرا این وزارتخانه در کنار دیگر ارگان‌های دولتی یکی از متولیان ایجاد اشتغال در کشور و برای جوانان است.

 

در پایان این دیدار با قدردانی از عباس علیزاده، سیاوش آقاجانی به عنوان مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی گیلان معرفی شد.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *