» آخرین اخبار » گیلان » تاثیر تعداد فشنگ و سلاح بر میزان شکار غیرمجاز در گیلان

تاثیر تعداد فشنگ و سلاح بر میزان شکار غیرمجاز در گیلان

دی ۲۴, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: محدودکردن تحویل فشنگ و سلاح به مردم برای جلوگیری و کاهش شکار غیرمجاز ضروری است.

ساسان اکبری پور در گفت و گو با ایسنا با بیان اینکه ماموریت نیروهای محیط‌بان پیشگیری از شکار غیرمجاز و تخریب زیستگاه ها و نیز برخورد با شکارچیان غیرمجاز است، اضافه کرد: در گیلان نیز محیط‌بان پرتلاش استان کار حفاظت را دنبال می کنند اما متاسفانه تعداد محیط‌بانان کم است و با کمبود نیرو در این بخش مواجه هستیم.

تعداد سلاح‌های که در اختیار مردم قرار گرفته زیاد است

وی با اشاره به اینکه یکی دیگر از مشکل اساسی ما تعداد سلاح‌های زیادی است که در اختیار مردم قرار گرفته است، خاطرنشان کرد: شکارگاه ها و مناطق تحت مدیریت استان ظرفیت این همه سلاح را ندارد.  

اکبری پور ادامه داد: سالانه تعداد مشخصی فشنگ به هر سلاح دارای مجوز اختصاص می یابد، حتی اگر بخش کوچکی از این اسلحه ها و مهمات برای شکار استفاده شود، رقم شکار افزایش خواهد یافت و ما بر سر این مساله بحث داریم.

وی تصریح کرد: با وجود این همه سلاح و فشنگ ممکن است حتی گونه های در خطر انقراض توسط  شکارچیان غیرمجاز نابود شوند.

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان تصریح کرد: هم اکنون به دلیل شیوع آنفلوآنزای پرندگان شکار ممنوع است و اگر تخلفاتی از سوی افرادی حتی با همین سلاح های مجاز و مهمات سهمیه ای انجام شود، برخورد جدی انجام خواهیم داد.

متاسفانه به کسی که سلاح تحویل گرفته مهمات هم می دهند

وی خاطرنشان کرد: متاسفانه کسی که سلاح تحویل گرفته و مهمات هم به او می دهند، وسوسه می شود که از این ها استفاده کند، این در حالیست که باید این افراد به سمت باشگاه های تیراندازی سوق داده شوند تا به شکار گونه های جانوری نپردازند.

اکبری پور با اشاره به اقدامات اداره کل حفاظت محیط زیست برای جلوگیری از شکار غیرمجاز در گیلان گفت: برای مقابله با این مشکل تقاضاهایی برای محدود کردن تعداد سلاح ها و فشنگ هایی که به مردم تحویل می شود، انجام داده ایم و خوشبختانه برای جذب محیط‌بان نیز اقداماتی در کشور درحال انجام است و به طبع در گیلان نیز به نیروهای محیط بان اضافه خواهد شد.

مخالفت با دادن سلاح و فشنگ به مردم در زمان شکار ممنوع

فرمانده یگان حفاظت محیط زیست گیلان گفت: ما با وجود این همه سلاح شکاری و دادن فشنگ در زمان شکار ممنوع در دست مردم مخالفیم زیرا این امر موجب افزایش تخلف می شود. زمانی باید به مردم فشنگ داده شود که شکار مجاز باشد.

اکبری پور با اشاره به اینکه جمعیت قابل توجهی از پرندگان مهاجر در گیلان در حال زمستان گذرانی هستند، گفت: خوشبختانه حساسیت مردم در حفاظت از این مهمانان زیبا افزایش یافته است و در مواردی هم با مشاهده پرندگان زخمی و یا آسیب دیده با ادارات محیط زیست شهرستان تماس گرفته اند که ما آنها را تیمار و در مناطق تحت مدیریت رها سازی کردیم.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×