» دسته‌بندی نشده » الکاظمی: مرحله جدید همکاری با ائتلاف ضد داعش مستلزم همکاری جدی با شرکاء است

الکاظمی: مرحله جدید همکاری با ائتلاف ضد داعش مستلزم همکاری جدی با شرکاء است

دی ۱۹, ۱۴۰۰ 0۰


نخست وزیر عراق با وزیر دفاع آلمان و اعضای هیئت همراه وی دیدار و تاکید کرد، مرحله جدید همکاری با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش تحت امر واشنگتن مستلزم تلاش و همکاری جدی با شرکاء است.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، دفتر مصطفی الکاظمی، نخست وزیر عراق با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد که الکاظمی در جریان دیدار با کریستینه لامبرشت، وزیر دفاع آلمان بر اهمیت روابط دوجانبه در زمینه‌های مختلف به ویژه در زمینه امنیتی، نظامی و اطلاعاتی تاکید کرد.

نخست وزیر عراق ضمن اشاره به نقش برجسته‌ آلمان در ائتلاف بین‌المللی ضد داعش و اهمیت توسعه آن با تداوم حضور تروریست‌ها در اراضی عراق و همچنین تقویت پیروزی‌هایی که نیروهای این کشور محقق کرده‌اند، خاطرنشان کرد، مرحله جدید همکاری با ائتلاف بین‌المللی ضد داعش در چارچوب فراهم کردن حمایت، مشورت و آموزش نیروهای عراق به خصوص ارتش این کشور و تقویت توانمندی‌های عراق در حفاظت از اراضی و موسسات دموکراتیک خود، نیاز به تلاش و همکاری جدی با شرکاء و در رأس آنها آلمان دارد.

در همین راستا، وزیر دفاع آلمان ضمن تاکید بر آمادگی کشورش برای ادامه حمایت از عراق براساس اولویت‌های مشخص شده توسط دولت این کشور، از بغداد به خاطر رسیدگی و حل و فصل پرونده عراقی‌های حاضر در مرزهای شرقی اتحادیه اروپا و ترغیب آنها برای بازگشت به کشورشان تشکر و قدردانی کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×