» آخرین اخبار » گیلان » اعضای شورای شهر رشت از پاسخ های شهردار قانع نشدند

اعضای شورای شهر رشت از پاسخ های شهردار قانع نشدند

دی ۱۸, ۱۴۰۰ 1۰


به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، رئیس شورای اسلامی شهر رشت عصر امروز در بیست و یکمین جلسه فوق العاده شورا در ساختمان جلسات شورای شهر رشت که با دستور جلسه طرح سوال از شهردار رشت برگزار شد، اظهار کرد: روز پنج شنبه مصادف با سالروز شهادت حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیها، میزبان پیکر پاک شهدای گمنام دوران دفاع مقدس در رشت بودیم و این شهدای گرانقدر در طول هشت سال جنگ تحمیلی در دفاع از میهن و عزت ایران اسلامی با لبیک به رهبر عزیز، با نثار جان خود تعهد و ولایتمداری‌شان نسبت به اسلام و انقلاب به نمایش گذاشتند. 

محمد حسین واثق کارگرنیا به موضوع طرح سوال از شهردار رشت اشاره کرد و گفت: شهردار رشت طبق قانون ۱۰ روز فرصت داشت تا به سوالات مطرح شده از سوی شورا پاسخ دهد و بر اساس قانون امروز این فرجه قانونی به اتمام رسیده است. 

وی با بیان اینکه شورای ششم شهر رشت از ابتدای شروع فعالیت تمامی هم و غم خود را به منظور حفظ ثبات مدیریتی در رشت به کار گرفت، تصریح کرد: شورا با هدف تسریع در اجرای پروژه‌های عمرانی و حفظ آرامش در مجموعه شهرداری رشت و ارائه خدمات بهتر ثبات مدیریتی را در دستور کار قرار دارد و در این راستا با انتخاب سیدمحمد احمدی که در دوران فعالیت شورای پنجم رشت نیز در جایگاه شهردار رشت حضور داشت تمام تلاش خود را برای تحقق این مهم به کار گرفت، اما با استعفای ناگهانی احمدی از جایگاه شهردار رشت، شورای ششم به ناچار دوباره در این چرخه قرار گرفت. 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت به انتخاب سید امیر حسین علوی به عنوان شهردار رشت اشاره کرد و گفت: اعضای شورا پس از استعفای احمدی با عزمی راسخ در کوتاهترین زمان ممکن نسبت به انتخاب سرپرست شهرداری و پس از آن نیز با انتخاب شهردار تلاش کردند تا از بروز هر گونه مشکلی در روند اجرای پروژه‌های عمرانی و همچنین بررسی مطالبات شهروندان جلوگیری شود. 

کارگرنیا با تاکید به اینکه یقینا با توجه به جایگاه نظارتی شورا و اختیاراتی که قانونگذار پیرامون نظارت و بررسی عملکرد شهردار رشت به شورا داده است، در صورت مشاهده هرگونه اقدامی که با صرف و صلاح شهر و شهروندان تناقض داشته باشد، شورا می‌تواند از جایگاه نظارتی‌اش به این مسئله ورود کند، افزود: شورا می‌تواند در ابتدا با تذکر و پس از آن طرح سوال از شهردار رشت مباحثی که موجب دغدغه شورا و حتی شهروندان نیز شده است را مورد بازخواست قرار دهد. 

وی با بیان اینکه طرح سوال از شهردار رشت به منزله استیضاح وی نیست، گفت: در صورتی که شهردار پاسخ‌های قانع کننده‌ای پیرامون سوالات مطرح شده اعضای شورا نداشته باشد یقینا شورا می‌تواند استیضاح شهردار را نیز رقم بزند. 

صلاح شهروندان نباید قربانی ثبات مدیریت شود

رئیس شورای اسلامی شهر رشت با اشاره به اینکه شورای ششم به موضوع ثبات مدیریتی همواره تاکید دارد، بیان کرد: اما این موضوع به منزله آن نیست که ما صلاح شهر و شهروندان را قربانی ثبات مدیریتی نمائیم. 

اهمالگری موجب تضییع حقوق شهروندان می‌شود

کارگرنیا با بیان اینکه اعضای شورای ششم همچون دولت عنوان شورای انقلابی را با خود به همراه دارند، تصریح کرد: یقینا در صورت مشاهده هراقدامی که با منافع شهر و شهروندان در تناقض باشد و هر موضوعی که در مسیر حرکت رشت به سوی توسعه موجب تعلل شود باید انقلابی و به موقع ورود کنند و خدای ناکرده با سکوت و اهمالگری موجب آسیب به شهر و شهروندان و تضییع بیت المال نشود. 

هشت سوال از شهردار رشت 

وی به هشت سوال مطرح شده از شهردار رشت توسط اعضای شورا اشاره کرد و گفت: عدم افتتاح حساب مجزا از محل کمیسیون ماده صد به منظور احداث پارکینگ‌های عمومی، اجاره جایگاه‌های CNG با تفاوت قیمت به پیمانکاران، انتصاب مدیران در شهرداری رشت بر اساس روابط در شهرداری رشت و غیره از جمله سوالاتی است که توسط اعضای شورا از شهردار رشت در این طرح سوال مطرح شده است. 

تامین قیر مورد نیاز آسفالت رشت از محل بازآفرینی

شهردار رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه طی ۷۰ روز از مدت زمان حضور در این جایگاه تلاش خود را به منظور رفع مشکلات به کار گرفته‌ام، اظهار کرد: خرید قیر با هدف تسریع در اجرای آسفالت رشت، پیگیری دریافت قیر از محل بازآفرینی از جمله مواردی است که طی این مدت پیگیر آن بوده‌ام. 

سید امیر حسین علوی با بیان اینکه طرح سوال توسط اعضای شورا از شهردار موجب می‌شود تا شهردار با جدیت بیشتری مباحث را پیگیری کند، افزود: در حوزه سامانه ۱۳۷ تلاش کردیم که مباحث را پیگیری و بازخورد آن را نیز شهروندان مشاهده کنند و بیشتر تماس‌ها با ۱۳۷ پیرامون مشکل آسفالت است. 

وی به بررسی وضعیت املاک شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: ان شاالله راه اندازی سامانه اموال و املاک شهرداری رشت را در دستور کار داریم و در تلاشیم تا پیش از عید نوروز این سامانه به بهره‌برداری برسد و قصد داریم در نواحی نمونه شهرداری رشت با حضور یک کارشناس املاک این موضوع را با جدیت پیگیری کنیم. 

شهردار رشت با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده مکانیزه رشت حدود دو سالی است که خراب هستند، افزود: ان شاالله برای این موضوع نیز پیگیری‌هایی در دست اجرا داریم و در حال حاضر پیمانکار این پروژه چند پل را تعمیر و بازسازی کرده و قصد داریم طی یک فراخوان با اخذ ضمانت‌های مختلف پیمانکار جدیدی را برای این پروژه در نظر بگیریم. 

علوی به افتتاح حساب برای صدور پروانه کسری پارکینگ در رشت اشاره کرد و گفت: بعد از این قصد داریم هر چیزی را که از این حوزه دریافت می‌کنیم به این حساب واریز کنیم و عملکرد این حساب مشخص است و نیازی برای اعلام عدد آن نمی‌بینم. 

وی با اشاره به انجام آسفالت در نقاط مختلف رشت تصریح کرد: در برخی از محلات رشت در حال انجام روکش آسفالت و مرمت هستند و از پیمانکار این پروژه تقاضا کرده‌ایم که ورودی رشت از سمت جاده تهران و فومن را نیز انجام دهد. 

شهردار رشت با بیان اینکه درباره جایگاه‌های CNG نیز با توجه به اینکه قرار دادها پیش از زمان بنده منعقد شده بود، افزود: باید تا اتمام سال منتظر بمانیم. 

علوی به انتصابات اخیر در شهرداری رشت اشاره کرد و گفت: هر فردی نظرات کارشناسانه‌ای دارد و بنده نیز تمام تلاشم را کرده‌ام تا کار درستی را انجام دهم و بر اساس شناختی که از بدنه شهرداری رشت طی ۹ سال داشته‌ام مدیران را انتخاب کرده‌ام و تغییرات گسترده را هنوز آغاز نکرده‌ایم و بسیاری از مدیران خوب و توانمند دچار آسیب‌هایی شده‌اند که فعلا نمی‌توانیم از آن‌ها استفاده کنیم. 

وی با اشاره به اینکه از طرح سوال شورا ناراحت نشده‌ام، افزود: همراهی بین شورا و شهرداری موجب همراهی دستگاه‌های دیگر در سطح استان‌ها و سطوح ملی می‌شود وبا تفکر تیمی می‌توانیم بودجه را محقق کنیم. 

بی‌توجهی شهردار رشت به تذکرات شورا

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهردار رشت در برخی از پاسخ‌ها از موضوع خارج شد، اظهار کرد: شهردار نباید بگوید اگر اتفاق خیری در این هفتاد روز رقم خورده ماحصل زحمات خودش است و اگر مشکلی وجود دارد مربوط به دوران فعالیت شهرداران پیشین بوده است. 

مسعود عباس نژاد با بیان اینکه بارها در فضای رسمی و دوستانه مباحث را به شهردار رشت تذکر داده‌ایم، افزود: اعضای شورا نیز تمایل دارند که شهردار یار دوازدهم آنان باشد اما به واسطه عملکرد شهردار رشت و بی‌توجهی به تذکرات فضا به سمتی رفته است که طرح سوال از شهردار رقم خورد. 

وی با تاکید به اینکه شهردار رشت در همین شرایط فعلی به واسطه برخی از اقدامات زیر بار ۱۲۰ نفر فرد دیگر رفته است، گفت: اگر اعضای شورا درخواست غیر قانونی از شخص شهردار داشته‌اند علوی شفاف بگوید. 

عباس نژاد با اشاره به اینکه در حال حاضر پیمانکاران درجه یک در رشت کار نمی‌کنند، بیان کرد: به واسطه اشتباهاتی که سال‌ها رقم خورد پیمانکاران درجه یک تمایلی برای فعالیت ندارند و ان شاالله همه ما در مسیر واقعی خدمت به مردم قدم برداریم. 

از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشده‌ام

عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشده‌ام، اظهار کرد: پاسخ‌هایی که پیرامون ساماندهی مشاغل پرخطر در رشت توسط شهردار رشت داده شد قانع نشده‌ام. 

مهدی نوری هریس با بیان اینکه هر صنفی که برای شهر مشکل ایجاد کرده‌اند باید توسط شهردار مدیریت شوند، افزود: برخی از اصنافی که پارکینگ ندارند و به شهر ترافیک تحمیل می‌کنند و باید به آنان بابت رفع این مشکل اخطار داده شود. 

وی با تاکید به اینکه متاسفانه گاهی شهرداری رشت در تشدید ترافیک نیز نقش دارد، گفت: اخیرا در یک حوزه مربوط به ساماندهی مشاغل متوجه شدم که یک صنفی برای انجام فعالیت‌هایی اقداماتی را آغاز کرده اما برای این موضوع پارکینگ را در نظر نگرفته است. 

شهردار رشت صراحتا اعلام کرد قرارداد CNG غلط است

عضو دیگر شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهردار رشت نتوانست کامل به سوالات مطرح شده پاسخ دهد، اظهار کرد: این موضوع به کم تجربگی وی در مدیریت برمی گردد. 

سید شمس شفیعی با بیان اینکه در مجموع ۸ سوال از شهردار رشت سوال مربوط به CNG متعلق به بنده است، افزود: شهردار رشت صراحتا اعلام کرد که این قرار داد غلط است و می‌گوید باید اجازه دهیم این قرار داد تا پایان سال برود که با این موضوع مخالف هستم. 

وی با بیان اینکه هر جایی تخلفی رخ دهد باید برای حفظ بیت المال ورود کنیم، تصریح کرد: شهردار رشت معتقد است در قرار داد CNG فساد وجود دارد و باید این موضوع به سازمان بازرسی مکاتبه شود تا از ادامه فساد جلوگیری شود. 

بی‌توجهی شهردار رشت به محلات کم برخوردار

شفیعی با تاکید به اینکه توزیع خدمات در محلات بر اساس قانون باید عادلانه باشد، بیان کرد: از زمانی که برای این جایگاه انتخاب شده‌اید دائما در محله آزاد حضور دارید و این در حالی است که محلات کم برخوردار دیگری همچون فخب، صف سر و غیره نیز وجود دارند. 

وی با اشاره به اینکه از پاسخ‌های شهردار رشت قانع نشده‌ام، گفت: شهردار رشت هیچ راه حلی برای مشکل جایگاه CNG ارایه نکرده است و از مطالب ارایه شده توسط شهردار رشت قانع نشده‌ام. 

کار شهردار رشت ان شاالله و ماشاالله گفتن شده است

عضو شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شهر را با ان شاا و ماشاالله نمی‌توانیم اداره کنیم، اظهار کرد: شهردار رشت در بسیاری از پاسخ‌ها فقط با ان شاالله و ماشاالله صحبت کرد و مدیریت شهر نیازمند برنامه‌ریزی است. 

رضا عاشری به برگزاری جلسه انتخاب شهردار رشت اشاره کرد و گفت: شهردار رشت روزی که قرار بود برای این جایگاه انتخاب شود کاغذی را چند برابر قد خودش در صحن شورا بهمراه آوردید و ما تصور می‌کردیم در همه آن‌ها برنامه‌های مدون دارد اما حالا فقط کارش ان شاالله و ماشاالله گفتن شده است. 

وی با انتقاد ازانتصاب برخی از مدیران شهرداری رشت که ازدستگاه‌های مربوطه صلاحیت نگرفته‌اند، تصریح کرد: از مدیران بی‌عرضه و ترسو که صلاحیت نمی‌گیرند برای جایگاه‌های شهرداری استفاده نکنید. 

شورای انقلابی باید به موقع ورود کند

یکی دیگر از اعضای شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه شورای ششم عزم خود را به منظور رفع مشکلات شهر به کار گرفته است، اظهار کرد: شورای ششم طی این مدت هر جا که لازم بود از شهردار حمایت کرده اما برخی فضا را به سمتی برده‌اند که گویا شورا اجازه سوال کردن ندارد. 

نادر حسینی با بیان اینکه اگر شورا امروز سکوت کند در اتمام عمر چهارساله از ما بازخواست می‌کنند، افزود: شورای انقلابی باید به موقع ورود کند و ما تمامی مشکلات را مورد بررسی قرار داده‌ایم و احساس می‌کنم طی این مدت از عمر شورای رشت عملکرد خوبی تا به امروز ارایه شده و باید هدایت‌ها و نظارت جدی را نسبت به عملکرد مدیریت شهری داشته باشیم. 

وی با بیان اینکه مدیران شهری باید روشنگری کنن،  بیان کرد: یقینا با چنین سوالاتی شفاف‌سازی نیز انجام می‌شود. 

به شهردار رشت زمان بیشتری داده شود

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه بهتر بود این طرح سوال در مسیر دیگری انجام می‌شد، اظهار کرد: باید به شهردار رشت زمان بیشتری داده شود. 

سید حسین رضویان با بیان اینکه بنده خود را موحد می‌دانم، افزود: رهبر انقلاب فرمودند باید به جوان‌ها فرصت داده شود و رشت فعلی با شرایط گذشته‌اش فاصله فراوانی دارد. 

وی با تاکید به اینکه رسانه‌ها رکن چهارم دموکراسی هستند، بیان کرد: از رسانه‌ها تقاضا دارم در این باره از بنده و دیگران سوال کنند که چرا فضا به این سمت می‌رود. 

عدالت شهری در محلات رشت

عضو شورای اسلامی شهر رشت در این جلسه با اشاره به اینکه از رسانه‌ها تقاضا دارم مباحث را به خوبی پیگیری و پس از آن رسانه‌ای کنند، اظهار کرد: بنده سالهاست که در کار سیاسی حضور داشته‌ام و وقتی موضوع طرح سوال از شهردار رشت مطرح شد شروع کردند بر علیه بنده و دامادم که سالهاست در شهرداری رشت مشغول به فعالیت است جوسازی کردند. 

هادی رمضانی با بیان اینکه شهردار رشت سال‌ها در جایگاه شورا حضور داشت، افزود: ما قصد داشتیم که بابت برخی از اقدامات، شهردار رشت توجه و دقت بیشتری داشته باشد و بر اساس تعهدی که به مردم داده‌ایم باید عمل کنیم تا ان شاالله عدالت شهری در همه محلات شهر دیده شود. 

یکی دیگر از اعضای شورای اسلامی شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه سید محمد احمدی شهردار پیشین رشت با نگاه ثبات مدیریتی توسط شورای ششم انتخاب شد، اظهار کرد: چالش‌های فراوانی در بدنه شهرداری رشت وجود دارد که رفع آن نیازمند تعامل بیشتر است. 

مجید عزیزی با بیان اینکه بنده به نوع نحوه سوال از شهردار رشت معترض هستم، افزود: نحوه سوال جامعه را متشنج کرد و برخی تصور کردند که ما می‌خواهیم شهردار رشت را برکنار کنیم. 

وی با تاکید به اینکه اعضای شورای ششم رشت برای رفع مشکلات شهروندان سوگند خورده‌اند، بیان کرد: باید در فضای آرام و با تعامل بیشتر مشکلات را برطرف کنیم. 

جایگاه شهردار رشت آموزش داده شود

علیرضا تاج شهرستانی عضو شورای شهر رشت نیز در این جلسه با اشاره به اینکه برای برخی از جایگاه‌ها در کشور ما آموزش داده نمی‌شود، اظهار کرد: جایگاه شهردار رشت نیز موضوعی است که متاسفانه آموزش داده نمی‌شود و شاید بی‌تجربگی وی موجب شد تا این طرح سوال رقم بخورد. 

حضور سگ‌های بلاصاحب و افراد معتاد بر روی پل‌های عابر پیاده مکانیزه 

رئیس شورای اسلامی شهر رشت نیز با اشاره به اینکه قانونگذار به شورا اختیاراتی داده است، اظهار کرد: شورا یکسری تذکرات به شهردار داد که متاسفانه به علت‌عدم توجه علوی تصمیم گرفتیم تا جدی‌تر به آن بپردازیم. 

محمد حسین واثق کارگرنیا با بیان اینکه ثبات مدیریتی فقط در جایگاه شهردار نباید مورد توجه باشد، افزود: ثبات مدیریتی در تمامی ارکان شهرداری رشت باید لحاظ شود. 

وی با تاکید به اینکه مدیر به عنوان یک هماهنگ کننده است، تصریح کرد: بنده سوالی را پیرامون پل‌های عابر پیاده مکانیزه مطرح کردم و انتظار داشتم شهردار رشت تخصصی‌تر پاسخگوی این سوال باشد اما هنوز بیش از نیمی از پل‌ها همان وضعیت پیشین را دارند. 

رئیس شورای شهر رشت با بیان اینکه پل‌های عابر پیاده مکانیزه باید در اختیار شهروندان و دارای امنیت باشد، تصریح کرد: همچنان شاهد حضور سگ‌های بلاصاحب و افراد معتاد بر روی پل‌های عابر پیاده هستیم که امنیت و سلامت شهروندان را تهدید می‌کند و پاسخ شهردار رشت در این باره کامل و قانع کننده نیست، پس از پاسخ‌های شهردار رشت، موضوع قانع شدن و یا نشدن از پاس

پاسخ‌های شهردار به رای گذاشته شد که ۶ عضو شورای رشت رای به قانع نشدن دادند و چنانچه چهار عضو شورا درخواست استیضاح را امضا کنند، جلسه استیضاح شهردار رشت باید برگزار شود. 

انتهای پیام/۸۴۰۰۸/م




منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×