» آخرین اخبار » گیلان » نیازمند ترویج آموزه های دینی و فرهنگی برای حفاظت از منابع طبیعی هستیم

نیازمند ترویج آموزه های دینی و فرهنگی برای حفاظت از منابع طبیعی هستیم

دی ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان نماینده ولی فقیه در سازمان جنگل ها، با اشاره به نقش روحانیت به ویژه ائمه جمعه در ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، عنوان کرد: با توجه به ارتباط مستقیم روحانیت با اقشار مختلف مردم، نیازمند ترویج آموزه های دینی و فرهنگی برای حفاظت از منابع طبیعی کشور هستیم.

حجت الاسلام والمسلمین سید مصطفی طباطبایی نژاد در دیدار با آیت الله رسول فلاحتی، نماینده ولی فقیه در استان گیلان و امام جمعه شهرستان رشت، بر مدیریت درست انفال به ویژه در حوزه جنگل و مرتع تاکید کرد و گفت: ‏نیازمند یک اقدام بزرگ فرهنگی برای حفاظت از منابع طبیعی هستیم.

وی با بیان اینکه براساس شعار «تولید، پشتیبانی‌، مانع‌زدایی‌»، ۱۴ اقدام محوری توسط ریاست سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری کشور برای ‏اجرا در سال ۱۴۰۰ اولویت‌گذاری شده است، افزود: برای هر سه بخش از شعار سال ۱۴۰۰ اعم از تولید، پشتیبانی‌ و مانع‌زدایی‌، ۱۴ اقدام محوری در قالب طرح ۱۴۰۰*۱۴*۳ برنامه ریزی شده ‏که با اجرای آنها تحولی در حفاظت، احیا، توسعه و بهره‌برداری اصولی از منابع طبیعی کشور رقم می خورد.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، مراتع و آبخیزداری، اجرای طرح کاداستر و توسعه زراعت چوب را از جمله اولویت های سازمان جنگل ها به ویژه در استان های شمالی دانست و بیان کرد: گیلان یکی از ظرفیت های کشور در حوزه زراعت چوب است که باید با جدیت دنبال شود.

حجت الاسلام طباطبایی نژاد، منابع طبیعی اعم از آب و خاک و جنگل و مرتع را از جمله انفال در آموزه های دینی دانست و گفت: انفال متعلق به فرد و یا دوره خاصی نیست و همگان باید در حفاظت و نگهداری از آن کوشا باشند.

وی با اشاره به نقش روحانیت به ویژه ائمه جمعه در ترویج فرهنگ حفاظت و صیانت از منابع طبیعی، عنوان کرد: با توجه به ارتباط مستقیم روحانیت با اقشار مختلف مردم، نیازمند ترویج آموزه های دینی و فرهنگی برای حفاظت از منابع طبیعی کشور هستیم تا بتوانیم با بهره‌مندی از این ظرفیت تبلیغی، گام‌های مهمی در راستای حفظ و احیای منابع طبیعی برداریم.

مسئول حوزه نمایندگی ولی فقیه در سازمان جنگل ها، همچنین بر آموزش، توانمندسازی و گسترش مشارکت مردم در طرح‌های منابع طبیعی با رویکرد حفاظت تاکید کرد و یادآور شد: روحانیت نقش مهمی در ایجاد همراهی در مردم با طرح های حفاظتی منابع طبیعی و جلوگیری از تخریب جنگل ها و مراتع دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×