» دسته‌بندی نشده » سفر رهبران جریان‌های اهل سنت عراق به اربیل در آستانه اولین جلسه پارلمان

سفر رهبران جریان‌های اهل سنت عراق به اربیل در آستانه اولین جلسه پارلمان

دی ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰


یک روز مانده به اولین جلسه پارلمان جدید عراق، رهبر ائتلاف “تقدم” و رئیس ائتلاف “عزم” جهت رایزنی با رهبر اقلیم کردستان عراق درباره ریاست پارلمان، وارد اربیل شدند.

به گزارش ایسنا، به نقل از شفق نیوز، محمد الحلبوسی، رهبر ائتلاف “تقدم” و خمیس الخنجر، رئیس ائتلاف “عزم” امروز(شنبه) وارد شهر اربیل، مرکز اقلیم کردستان عراق شدند.

این سفر در آستانه اولین جلسه پارلمان جدید عراق است که فردا یکشنبه برگزار می‌شود.

منابع خبری مطلع اعلام کردند که الحلبوسی با مسعود بارزانی، رهبر اقلیم کردستان عراق درباره برگزاری جلسه‌ای برای تعیین رئیس پارلمان و دو معاون وی و همچنین آخرین تحولات جنبش سیاسی جاری برای تشکیل دولت فدرال،  گفتگو خواهد کرد.

الحلبوسی، رئیس سابق پارلمان عراق، خواهان کسب مجدد پست ریاست پارلمان برای دور دوم است.

روز جمعه، مقتدی صدر در توئیتی با اشاره به احزاب سیاسی متحد خود برای تشکیل دولت نوشت: اراده مردم همان حکومت اکثریت ملی است و هیچ فشار خارجی ما را از آن منصرف نخواهد کرد و هر تهدیدی قاطعیت ما، عزم و پیشروی‌مان به سمت یک عراق اصیل، آزاد و دموکرات را بیشتر می‌کند.

از زمان تایید نتایج انتخابات عراق توسط دیوان عالی فدرال این کشور، نیروهای سیاسی این کشور اعم از شیعیان، کردها و سنی‌ها، در مذاکراتی برای تشکیل دولت فدرال، جلساتی در بغداد، نجف و اربیل تشکیل دادند.

مقتدی صدر، رهبر جنبش صدر که جریان متبوعش بالاترین کرسی‌ها را در انتخابات اخیر به دست آورد، خواهان تشکیل یک دولت اکثریت ملی است اما با هیات هماهنگی شیعیان درخصوص ساختار دولت آتی اختلافاتی دارد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×