» آخرین اخبار » گیلان » لزوم پرهیز از مسافرت های غیر ضروری در شرایط امیکرون

لزوم پرهیز از مسافرت های غیر ضروری در شرایط امیکرون

دی ۱۶, ۱۴۰۰ 1۰


ایسنا/گیلان سخنگوی علوم پزشکی گیلان گفت: پرهیز از مسافرت های غیر ضروری و اجتناب از دورهمی و فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک و وسائل حفاظت فردی به ویژه هنگام تردد در اماکن عمومی مورد تاکید است.

دکتر فردین مهرابیان در گفت وگو با ایسنا، از بستری شدن ۴۲ بیمار جدید مبتلا به کرونا طی روز گذشته در استان گیلان خبر داد و اظهار کرد: در مجموع ۱۵۷ بیماری کرونایی بستری داریم و ۳۳ نفر بدحال هستند.

وی با بیان اینکه هنوز موردی از ابتلا به سویه امیکرون در گیلان مشاهده نشده است، تصریح کرد: با توجه به قدرت بسیار زیاد سرایت این بیماری و بروز آن در بسیاری از استان ها از جمله استان های همجوار گیلان، بروز و شیوع این سویه در گیلان دور از انتظار نیست.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی گیلان، از مردم خواست در کنار واکسیناسیون بیش از پیش پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند و گفت: پرهیز از مسافرت های غیر ضروری و اجتناب از دورهمی و فاصله گذاری فیزیکی و استفاده از ماسک و وسائل حفاظت فردی به ویژه هنگام تردد در اماکن عمومی مورد تاکید است.

مهرابیان، با اشاره به واکسینه شدن ۱۵.۹ درصدی گیلانی های واجد شرایط در نوبت سوم، خاطرنشان کرد: بیش از ۳۵۵ هزار نفر دز سوم واکسن خود را تزریق کردند.

وی با بیان اینکه بیش از یک میلیون و ۱۱۶ هزار گیلانی واکسن نوبت دوم را دریافت کرده اند، متذکر شد: ۹۵ درصد گیلانی‌های واجد شرایط نیط دز اول را زدند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×