» آخرین اخبار » گیلان » حاج قاسم معنویت جامع در همه عرصه‌های زندگی داشت

حاج قاسم معنویت جامع در همه عرصه‌های زندگی داشت

دی ۱۵, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت گفت: حاج قاسم سلیمانی معنویت جامع داشت و رفتار او در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، خانوادگی، عاطفی، اجتماعی و نظامی دارای معنویت بود.

آیت‌الله رضا رمضانی در مراسم بزرگداشت شهادت حضرت زهرا(س) و سالگرود حاج قاسم سلیمانی و یادواره شهدای مرزبانی که در پایگاه دریابانی بندرانزلی برگزار شد، با اشاره به معنویت‌گرایی و شهادت‌طلبی شهدا، اظهار کرد: آیات قرآنی و روایات انسان را موجودی معناگرا معرفی کرده و به درجات بالا دعوت می‌کند.

وی با بیان اینکه پنج استعداد در وجود انسان است، افزود: از جمله اینها استعداد عقلی است که انسان را حقیقت‌جو بار می‌آورد همچنین استعداد اخلاقی و وجدان آدمی که او را به مراتب بالا دعوت می‌کند حکایت از نوعی حرکت به سوی معنا دارد.

آیت‌الله رمضانی با اشاره به اینکه خدای متعال همه نعمت‌ها را برای انسان و انسان را برای خودش خلق کرده است لذا از ویژگی‌های الهی و ظرفیت‌ها والا برخوردار است، گفت: بر اساس آیات و روایات این معنویت باید در تمام زوایای زندگی انسان نمود داشته باشد و هنر آن است که معنویت در زندگی و تعلیم و تعلم و همه امور زندگی خودش را نشان دهد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع) افزود: چشم‌هایی که در دل شب اشک می‌ریزند، انسان‌هایی که در راه خدا از آنها خونی ریخته می‌شود و چشمی که برای مرزبانی بیدار باشد در عالم دیگر گریان نمی‌شود هر چه سختی بیشتر باشد قرب هم بیشتر است به شرط اینکه مسیر را درست طی کنیم.

وی با تاکید بر اینکه انسان در خلوت خود و در میدان عمل باید به فکر معنویت باشد، تصریح کرد: حاج قاسم سلیمانی معنویت جامع داشت و رفتار او در عرصه‌های سیاسی، فرهنگی، خانوادگی، عاطفی، اجتماعی و نظامی دارای معنویت بود.

نماینده استان گیلان در مجلس خبرگان، با بیان اینکه شهید سلیمانی را نباید فقط به عنوان یک فرد نظامی دانست، تاکید کرد: هنر حاج قاسم فقط در مبارزه با داعش نیست، عظمت و جایگاه حاج قاسم به عنوان یک پدیده معناگرا که صاحب مکتب است و از مکتب فاطمی درس آموخته باید جستجو کنیم.

وی با تاکید بر اینکه مهمترین میدان‌ها میدان معنویت حاج قاسم بود، تصریح کرد: شعار حاج قاسم این بود باید با خودکامگی مبارزه شود تا صلح و عدالت در جامعه و منطقه فراهم شود.

آیت الله رمضانی، با بیان اینکه یکی از ویژگی‌های منتظران حضرت حجت(عج) معنویت است، گفت: سراسر وجود حاج قاسم با معنویت بود و با این معنویت تمام لحظه‌ها و صحنه‌های زندگیش را مدیریت می‌کرد.

دبیرکل مجمع جهانی اهل بیت(ع)، با اشاره به اینکه جامعه ما تشنه این معنویت است و اگر این معنویت باشد همه چیز در جای خود است، گفت: مسئولان ما اگر معنویتشان افزایش یابد حس عدالتخواهی و  تحول‌گرایی آنها افزایش پیدا می‌کند زیرا نظام اسلامی میدان مسابقه معنویت در مسئولیت است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×