» دسته‌بندی نشده » امنیت سایبری شرکت‌های چینی طرف معامله با بورس‌های خارجی بازنگری می‌شود

امنیت سایبری شرکت‌های چینی طرف معامله با بورس‌های خارجی بازنگری می‌شود

دی ۱۴, ۱۴۰۰ 0۰


چین امروز (سه‌شنبه) از اعمال قوانین جدیدی برای نظارت بر شرکت‌های اینترنتی این کشور که به دنبال فعالیت در بورس‌ کشورهای خارجی یا استفاده از الگوریتم‌های توصیه‌ای هستند، خبر داد.

به گزارش ایسنا،‌ به نقل از خبرگزاری رویترز، این اقدام قرار است تسلط پکن را بر بخش گسترده تکنولوژی‌اش بیشتر سازد.

اداره فضای سایبری چین (CAC) اعلام کرد، از ۱۵ فوریه قوانین جدیدی اجرا می‌شود که به موجب آنها شرکت‌های اینترنتی با بیش از یک میلیون کاربر، به گذراندن یک فرآیند بررسی امنیتی قبل ورود به بورس کشورهای خارجی ملزم می‌شوند.

این اداره همچنین در بیانیه‌ای جداگانه اعلام کرد، از اول مارس قوانین جدیدی برای مدیریت حوزه استفاده از فن‌آوری الگوریتم‌های توصیه اجرا کرده و به موجب این قوانین از شرکت‌ها می‌خواهد به کاربرانشان حق غیر فعال کردن این سرویس را بدهند و نظارت‌ها را بر منتشرکنندگان اخبار که از این فن‌آوری برای پخش اطلاعات استفاده می‌کنند، افزایش می‌دهد.

این دو مجموعه قوانین سال گذشته میلادی پیشنهاد شدند و انتظار می‌رود که به طور بالقوه بر بخش بزرگی از شرکت‌های مشهور اینترنتی تاثیر بگذارد، مانند بایت‌دنس که مالک شبکه اجتماعی تیک‌تاک است و گروه علی‌بابا، غول مشهور حوزه تجارت الکترونیک و بسیاری از بازیگران کوچکتر.

شرکت‌های بایت‌دنس و علی‌بابا به درخواست رویترز برای اظهارنظر درباره این گزارش پاسخ ندادند.

اقدام اخیر اداره فضای سایبری چین، به دنبال وقوع یک سری تغییرات قانونی در چین مطرح شده است که در سال گذشته میلادی منجر به کاهش میل شرکت‌ها برای ورود به بورس کشورهای خارجی شدند، اما بانکداران امیدوارند قوانین جدید شفافیت بیشتری در سال ۲۰۲۲ ایجاد کنند.

اداره فضای سایبری چین مشخص نکرد که آیا این قوانین شامل شرکت‌هایی که می‌خواهند در بورس هنگ‌کنگ فعالیت کنند، می‌شود یا خیر. اما چند وکیل و بانکدار گفتند که به نظر می‌رسد طبق ادبیات این قوانین، شرکت‌های چینی با بیش از یک میلیون کاربر که به دنبال ورود به بورس هنگ‌کنگ هستند، ملزم به گذراندن این فرآیند بررسی امنیت سایبری نیستند.

یکی از بانکداران سرمایه‌گذار در یک موسسه غربی که نخواست نامش فاش شود، به رویترز گفت: چین با هنگ‌کنگ به عنوان بخشی از این کشور رفتار می‌کند و این شهر هر چند از نظر چین فراساحلی است اما یک بازار خارجی نیست و این راه را برای بازگشت معامله‌های بیشتر به هنگ‌کنگ هموار می‌سازد.

قوانینی که امروز سه‌شنبه منتشر شدند، مشخص نکردند که آیا تغییرات را با عطف به ماسبق به اجرا در می‌آورند یا خیر.

اداره فضای سایبری چین برای اولین بار در ماه ژوئیه اعمال این فرآیند بررسی امنیت سایبری را پیشنهاد کرد و گفت که این بررسی بر ریسک اعمال تاثیر، کنترل یا دستکاری داده‌ها از سوی دولت‌های خارجی بعد از فهرست شدن سهام شرکت‌ها تمرکز دارند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×