» آخرین اخبار » گیلان » جشنواره های استانی فیلم کوتاه راه اندازی شود

جشنواره های استانی فیلم کوتاه راه اندازی شود

دی ۱۳, ۱۴۰۰ 1۰


ایسنا/گیلان رئیس انجمن سینمای جوانان ایران، خواستار راه اندازی جشنواره های فیلم کوتاه استانی و هفته های فیلم و عکس استانی و منطقه ای شد و عنوان کرد: حدود ۲۰۰۰ جشنواره معتبر خارجی داریم که ذائقه فیلم ساز ما را هدایت می کند.

مهدی آذرپندار در دیدار با مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، با اشاره به ظرفیت های بالای دفتر انجمن سینمای جوان رودبار، اظهار کرد: مسئولان باید با ظرفیت های فرهنگی و هنری شهرها آشنا باشند و برای ارتقای آن برنامه ریزی کنند.

وی شهر رودبار را نیازمند سینما دانست و افزود: انجمن سینمای جوان رودبار در حوزه فیلم کوتاه توانمند بوده و لذا راه اندازی سینما در دستور کار قرار گیرد.

رئیس انجمن سینمای جوانان ایران، خواستار همکاری ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی و دفاتر انجمن با شهرداری ها شد و تصریح کرد: در اسفند سال جاری هفته فیلم و عکس را بعد از دو سال وقفه کرونایی برگزار خواهیم کرد و این هفته در رشت نیز برگزار می شود.

آذرپندار، از مسئولان حوزه فرهنگ و هنر خواست جشنواره ها را دورهمی نبینند و اضافه کرد: ایران را به عنوان کشور جشنواره ها می شناسند و یکی از معتبرترین جشنواره ها، جشنواره فیلم کوتاه تهران است، اما متاسفانه فاصله بین برگزاری جشنواره های حوزه فیلم کوتاه بسیار زیاد است.

وی با اشاره به تولید ۱۷۰۰ اثر برای جشنواره فیلم کوتاه تهران و انتخاب تنها ۶۰ اثر، خاطرنشان کرد: محدودیت در انتخاب آثار موجب نارضایتی فیلم سازان شده و شاهد حضور آنان در جشنواره های نه چندان معتبر خارجی هستیم.

رئیس انجمن سینما جوانان ایران، با بیان اینکه جشنواره های خارجی جالی خالی جشنواره های فیلم کوتاه داخلی را پر کرده است، گفت: پذیرفته شدن در جشنواره فیلم کوتاه تهران خیلی سخت تر از جشنواره های خارجی بوده؛ البته این جشنواره از کیفیت زیادی برخوردار است.

وی خواستار راه اندازی جشنواره های فیلم کوتاه استانی و هفته های فیلم و عکس استانی و منطقه ای شد و عنوان کرد: حدود ۲۰۰۰ جشنواره معتبر خارجی داریم که ذائقه فیلم ساز ما را هدایت می کند.

آذرپندار، با بیان اینکه دفاتر شهرستانی انجمن سینمای جوان در جشنواره های استانی و منطقه ای فرصت دیده شدن دارند، اظهار کرد: در شهرهای شمالی ظرفیت خوبی برای ساختن فیلم های بومی وجود دارد که اتفاق مثبتی است و قطعا استان گیلان می تواند میزبان جشنواره های منطقه ای فیلم کوتاه باشد.

رضا ثقتی، مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان نیز، با اشاره به سابقه فرهنگی مردم گیلان و شهر رشت به ویژه در حوزه سینما، اظهار کرد: گیلان از نخستین استان های کشور است که همزمانی جشنواره فیلم فجر را برگزار کرد.

وی فروش بلیط سینما در رشت را همواره در صدر جدول دانست و اضافه کرد: پرداختن به حوزه فیلم و سینما و جشنواره های هنری می تواند موجب ارتقای سرمایه اجتماعی و اعتمادسازی شود.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، فرمانداران شهرستانی را از جنس فرهنگ و هنر دانست و یادآور شد: روسای ادارات فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان ها موظف به برقراری ارتباط با جبهه فرهنگی شهرستان خود هستند تا بتوانیم به نفع فرهنگ و هنر کار کنیم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×