» دسته‌بندی نشده » ۲۰۲۱، مرگبارترین سال شیکاگو با ثبت بیشترین قتل و تیراندازی

۲۰۲۱، مرگبارترین سال شیکاگو با ثبت بیشترین قتل و تیراندازی

دی ۱۲, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری فارس، بر اساس آمار جدید، سال ۲۰۲۱ مرگبارترین سال شیکاگو در ۲۵ سال گذشته بود و نزدیک به ۸۰۰ قتل و بیش از ۳۵۰۰ تیراندازی در آن رخ داد.

شیکاگو در سال ۲۰۲۱، ۷۹۷ قتل را ثبت کرد که بیشترین میزان قتل در این شهر از سال ۱۹۹۶ است. طبق گزارش آسوشیتد پرس، تعداد قربانیان قتل در سال ۲۰۲۱، ۲۵ نفر بیشتر از سال ۲۰۲۰ و ۲۹۹ قربانی بیشتر از سال ۲۰۱۹ بود.

به گزارش شبکه «راشا تودی»، تیراندازی‌‌ها همچنین در سال ۲۰۲۱ افزایش قابل توجهی داشت، به طوری که شیکاگو ۳۵۶۱ حادثه را ثبت کرد که بیش از ۳۰۰ مورد بیشتر از سال قبل بود و ۷۵ مامور پلیس این شهر هدف گلوله قرار گرفتند.

شهر شیکاگو در سال ۲۰۲۱ بیش از هر شهر دیگری در ایالات متحده از جمله شهرهای بسیار بزرگ نیویورک و لس آنجلس شاهد موارد قتل بود. به گفته «دیوید براون» ناظر پلیس شیکاگو اکثر قربانیان در میان درگیری‌های باندی هدف گلوله قرار گرفتند. 

براون در یک کنفرانس مطبوعاتی گفت: همه ما می‌دانیم که امسال سال پرچالشی در شهر شیکاگو بوده است. خانواده‌های زیادی اعضای خانواده و دوستان خود را به دلیل خشونت‌های دیوانه‌وار مسلحانه از دست دادند. 

وی در ادامه گفت که در سال ۲۰۲۲ ماموران پلیس بیشتری در خیابان، نه فقط در اتومبیل‌های گشت یا پشت میزها که برای تعامل با همه مردم شیکاگو حضور خواهند داشت و این اداره سخت‌تر کار خواهد کرد تا تعاملات مثبت بین جامعه و مجریان قانون را مبنا قرار دهد. 

این در حالی است که اتهامات فزاینده‌ای علیه مقامات این شهر مطرح است مبنی بر این که به اندازه کافی برای مهار موج جنایات جاری اقدام نمی‌کنند. یک اعزام‌کننده محلی پلیس در ماه دسامبر به انتقاد از شهردار شیکاگو پرداخت که ویدئوی آن در فضای مجازی پربازدید شد. وی «لوری لایت‌فوت» را به تبدیل شیکاگو به «منطقه مرگ» متهم کرد و گفت خون قربانیان شهر روی دستان اوست.

آزاد بودن حمل سلاح در آمریکا روزانه به بروز خشونت‌های مرتبط با تیراندازی در سراسر این کشور منجر می‌شود اما لابی سلاح در این کشور به اندازه‌ای قدرتمند است که تاکنون کنگره ایالات متحده حاضر به تصویب قوانینی برای محدود کردن حمل سلاح در آمریکا نشده است.

جمهوری‌خواهان و دموکرات‌ها درباره دلایل افزایش جنایت قتل در آمریکا اختلاف نظر دارند. محافظه کاران تقصیر را متوجه ایالت‌هایی کرده‌اند که تحت سیطره دموکرات‌ها بوده و می‌گویند که سیاست‌های محدود کننده علیه افسران پلیس دلیل افزایش آمار قتل شده است. اما دموکرات‌ها معتقدند که دسترسی آسان به تسلیحات، دلیل اصلی افزایش جنایت قتل در این کشور است.

انتهای پیام/ص




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *