» دسته‌بندی نشده » لزوم ارائه برنامه جامع برای پر کردن اوقات جوانان

لزوم ارائه برنامه جامع برای پر کردن اوقات جوانان

اردیبهشت ۲۲, ۱۳۹۸ 9۰

به گزارش گیل سو، اسماعیل حیدری آزاد روز یکشنبه در جلسه ستاد ساماندهی جوانان بندرانزلی در سالن اجتماعات فرمانداری این شهرستان اظهار کرد: جوانان تأثیرگذارترین افراد جامعه هستند و اگر قرار است آینده‌سازان این مملکت جوانان باشند باید برنامه‌ریزیان علاوه بر مطالعه بیشتر، برنامه‌های جامع‌تری ارائه کنند.

وی با اشاره به وجود گسست بین جوانان و مسئولان در جامعه کنونی افزود: متأسفانه در حال حاضر در برخی از موارد در خصوص ساماندهی جوانان کاستی‌هایی وجود دارد که باید جبران شود.

حیدری آزاد با بیان اینکه جوانان از مسئولان انتظارات بجایی دارند افزود: باید نقاط ضعفمان را بپذیریم و همیشه قرار نیست از هم تشکر کنیم.

فرماندار انزلی با تأکید بر لزوم برنامه محور بودن طرح‌ها و ایده‌های مطروحه برای پر کردن اوقات فراغت جوانان در تابستان بیان کرد: بر اساس فرمایشات مقام معظم رهبری در سال حساسی قرار داریم که اگر ارتباط مستمر با جوانان نداشته باشیم همگان ضرر می‌کنیم.

وی با اشاره به‌ضرورت تشکیل کمیته ساماندهی و هماهنگی برنامه‌ریزی اوقات فراغت زیرمجموعه ستاد ساماندهی جوانان تصریح کرد: باید از جوانان شایسته و دارای سبک و ایده و نخبگان این شهر ساحلی در همه زمینه‌های علمی و ورزشی و فرهنگی و اجتماعی در جلسات ستاد ساماندهی جوانان استفاده شود تا ایده‌ها و نظرات خود را ارائه دهند.

حیدری آزاد با اشاره به لزوم حمایت دستگاه‌های اجرایی مانند شهرداری و اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی برای برگزاری تئاتر خیابانی و سایر برنامه‌های فرهنگی دیگر افزود: می‌توان با برگزاری تئاتر خیابانی علاوه بر ایجاد جاذبه برای شهروندان و گردشگران و پرگردن اوقات فراغت جوانان، مفاهیم و آسیب‌های اجتماعی شهرستان را نیز منتقل کرد.

فرماندار بندرانزلی با اشاره به لزوم ایجاد ارتباط جدی با جوانان خاطرنشان کرد: مساجد یکی از بهترین مکان‌ها برای پر کردن اوقات فراغت است که باید با برنامه‌ریزی مناسب از توان تلفیق پایگاه‌های بسیج و مساجد و همچنین بقاء متبرکه نهایت استفاده را برد.

حیدری آزاد با اشاره به وجود قهرمانان و مدال‌آوران ورزشی بسیار در بندرانزلی گفت: لازم است اتاق فکر و اندیشه فرمانداری متشکل از کارگروه‌های مختلف ورزشی، فرهنگی، اجتماعی با استفاده از جوانان نخبه این شهر ساحلی در فرمانداری تشکیل شود تا پس از گزینش جوانان صاحب‌نظر و صاحب ایده این شهر ساحلی، علاوه بر استفاده از امکانات و سالن جلسات فرمانداری در جلسات ستاد ساماندهی جوانان نیز حضورداشته و اظهارنظر کنند.

مشاور فرماندار در امور جوانان نیز با اشاره به وجود گسست بین جوانان و مسئولان اظهار کرد: متأسفانه در جامعه امروز حتی بین جوانان و افراد مسن نیز این گسست و فاصله وجود دارد.

سعید بابایی با اشاره به لزوم پرداختن بیش‌ازپیش به مسائل و مشکلات اجتماعی جوانان افزود: اگرچه در جامعه کنونی رفع موانع اشتغال و تأمین معیشت و رفع مشکلات اقتصادی دارای اهمیت بسیاری است اما معتقدم پرداختن به مسائل اجتماعی و فرهنگی جوانان بیش‌ازپیش ضرورت دارد.

وی کنترل خشم را یکی از مهم‌ترین یکی از مشکلات جوانان جامعه دانست و تأکید کرد: بر اساس تحقیقات انجام داده‌شده متأسفانه آمار طلاق امروز به کمتر از یک سال زندگی مشترک رسیده و تقاضا دارم برنامه ریزان، آموزش مهارت‌های زندگی و مسائل اجتماعی و فرهنگی را در دستور کار خود داشته باشند.

بابایی با اشاره به نبود فضای گفت‌وگو و کارگروهی خصوصاً در دانشگاه‌ها تصریح کرد: برای جلوگیری از گسست بیشتر بین مسئولان با جوانان تشکیل خانه جوان بیش‌ازپیش ضرورت دارد چراکه تشکیل اتاق فکر و اندیشه و خانه جوان می‌تواند کمک شایانی برای جوانان این مرزوبوم نماید.

 

خبرنگار: محدثه پورغلامی

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×