» دسته‌بندی نشده » واکسیناسیون اجباری برای آموزگاران در مجارستان

واکسیناسیون اجباری برای آموزگاران در مجارستان

دی ۱۱, ۱۴۰۰ 1۰


از سال ۲۰۲۲ میلادی همه معلمان در مجارستان باید برای شرکت در کلاس‌ها، واکسن کووید ۱۹ زده باشند و طبق آمار نیز تاکنون ۹۰ درصد معلمان واکسن تزریق کرده‌اند.

به گزارش ایسنا، دولت مجارستان برای حضور آموزگاران در مدارس شرط واکسیناسیون علیه کرونا را از سال ۲۰۲۲ میلادی قرار داده است.

این گروه از کارکنان دولت باید از سال جدید واکسینه باشند وگرنه به مرخصی بدون حقوق فرستاده می‌شوند.

دولت مجارستان به مدارس و دانشگاه‌ها در اکتبر ۲۰۲۱ هشدار داد که از ژانویه سال آینده شرط ورود به محل کارشان تزریق واکسن است و کارکنان مدارس و دانشگاه‌ها در غیر این صورت، مجبورند تا یکسال به مرخصی بدون حقوق بروند.

“زولتان ماراسو” از مسئولان وزارت آموزش و پرورش مجارستان درباره این تصمیم گفته است: شیوع و ابتلای به کرونا را می‌توان در تعداد قابل توجهی از افراد واکسینه‌نشده، مشاهده کرد و به همین دلیل دولت به عنوان یک کارفرما، واکسیناسیون را در مدارس دولتی اجباری کرد.

به گزارش دویچه وله، هرچند با توجه به مشکل کمبود معلم در مجارستان این نگرانی تشدید شده که با اجبار در واکسیناسیون از تعداد کنونی آنها هم کاسته شود. دستمزد بسیار پایین معلمان یکی از دلایلی کمبود نیرو در مدارس مجارستان است و معلمان جوان خیلی سریع این حرفه را رها می‌کنند چون نمی‌توانند زندگی را با چنین دستمزدهایی بگذرانند. در عین حال به نظر می رسد که این قانون شامل حال مدارس خصوصی نمی شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×