» دسته‌بندی نشده » خیز بلند کرونا در گیلان/۱۶۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند

خیز بلند کرونا در گیلان/۱۶۴۵ بیمار کرونایی در بیمارستان‌های گیلان بستری هستند

مرداد ۱۴, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، از اواسط تیرماه بود که ویروس دلتا وارد کشور شده و موجی از نگرانی‌ها را در دل مردم و کادر درمان ایجاد کرد.

بعد از ورود دلتا ویروس کرونا به کشور مسؤولان وزارت بهداشت بارها نسبت به قدرت سرایت گونه جهش‌یافته کرونا هشدار دادند که در صورت بی‌توجهی به روند فعالیت این نوع از ویروس جهش‌یافته کرونا کشور دوباره درگیر بحران می‌شود با این تفاوت که این بحران کاملاً متفاوت و سهمگین‌تر از پیک‌های گذشته از ابتدای همه‌گیری است.

کارشناسان حوزه بهداشت و درمان با اشاره به قدرت سرایت‌پذیری بسیار بالای ویروس دلتا یا همان ویروس هندی تأکید دارند شکل‌گیری خوشه‌های کوچک همه‌گیری در مناطق مختلف و جمعیت سیال نکاتی هستند که به‌سرعت برای نظام بهداشت و درمان ایران دردسرساز خواهد شد، سیستمی که تا آن زمان نزدیک به ۱۶ ماه قهرمانانه مقابل ویروس منحوس با تمام توان ایستادگی کرده بود.

بعد از شیوع موج سنگین کرونا در کشور، ستاد ملی مبارزه با کرونا ۶ روز ادارات تهران را تعطیل اعلان کرد که همین امر منجر به هجوم بی‌سابقه مسافران به استان‌های شمالی گیلان، مازندران و گلستان شده و اکنون وضعیت شیوع کرونا در این سه استان بسیار شدید است.

بر اساس اعلام وزارت بهداشت ۷۰ درصد افراد تست داده‌شده در گیلان به کرونا مبتلا بوده که این ‌خود حاکی از اوج وخامت اوضاع در این استان است به‌طوری‌که اکثر شهرستان‌های گیلان در وضعیت قرمز و فوق قرمز قرار داشته و تخت‌های بیمارستانی در گیلان در حال تکمیل ظرفیت است.

به گفته معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان شرایط در این استان از شرایط بحرانی عبور کرده و به شرایط حاد رسیده و هر روز بر افراد کرونایی و فوتی‌های ناشی از این ویروس در گیلان افزوده می‌شود.

آبتین حیدر زاده می‌گوید تمامی شهرستان‌های گیلان در وضعیت قرمز به سر برده و وضعیت بسیار حاد است و اگر عدم رعایت پروتکل‌های بهداشتی توسط مردم ادامه‌دار باشد شرایط بحرانی‌تر خواهد شد.

بنا بر اعلام  معاون بهداشتی دانشگاه علوم پزشکی گیلان هم اکنون یک‌هزار و ۶۴۵ بیمار کرونایی در مراکز درمانی گیلان بستری هستند که ۲۲۵ نفر آن‌ها بدحال بوده و در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷


به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×