» آخرین اخبار » گیلان » غرس ۲.۵ میلیون اصله نهال در گیلان

غرس ۲.۵ میلیون اصله نهال در گیلان

دی ۸, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه طرح های جنگل کاری با محوریت صیانت، نهالکاری، نگهداری، توسعه جنگل و زراعت چوب انجام می شود، گفت: تا پایان سال دو میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در مساحت حدود ۳۵۰۰ هکتار در سطح استان گیلان کاشته می شود.

میرحامد اختری در حاشیه برگزاری پویش سراسری «ایران سرسبز» که با حضور استاندار گیلان، مسئولان دستگاه های اجرایی و سمن های منابع طبیعی و محیط زیست و گروه های مردمی و با شعار «هر ایرانی؛ یک درخت» در پارک جنگلی سراوان شهرستان رشت برگزار شد، اظهار کرد: از امروز به مدت سه ماه در استان گیلان و سایر استان ها نهالکاری انجام می شود.

وی بازه زمانی سه ماهه را به واسطه تفاوت شرایط آب و هوایی مناطق مختلف دانست و عنوان کرد: پویش سراسری ایران سرسبز در راستای شعار «ایران قوی» در دولت سیزدهم اجرایی می شود.

مدیرکل منابع طبیعی و آبخیزداری گیلان با بیان اینکه طرح های جنگل کاری با محوریت صیانت، نهالکاری، نگهداری، توسعه جنگل و زراعت چوب انجام می شود، گفت: تا پایان سال دو میلیون و ۵۰۰ هزار اصله نهال در مساحت حدود ۳۵۰۰ هکتار در سطح استان گیلان کاشته می شود.

اختری، با اشاره به غرس گونه های بومی همچون افرا، ون، توسکا و…، عنوان کرد: در صورت افزایش اعتبارات استانی طرح جنگل کاری و اعتبارات صندوق توسعه ملی، هم در تولید نهال و هم در سطح نهالکاری افزایش خواهیم داشت.

وی با بیان اینکه سه نهالستان گیلان اختصاص به تولید نهال صنوبر دارد، گفت: گیلان از استان های مهم زراعت چوب بوده و هم در اراضی ملی و هم در اراضی مستثنیات نهالکاری داریم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×