» آخرین اخبار » گیلان » نصب تمثال شهدای کرگانرود در مقابل منازل والدین آنها

نصب تمثال شهدای کرگانرود در مقابل منازل والدین آنها

دی ۷, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان امام جمعه کرگانرود تالش از نصب تمثال مبارک شهدای این بخش در مقابل منازل والدین این شهدای بزرگوار خبر داد.

حجت‌الاسلام و المسلمین ابراهیم فلاح، در آیین رونمایی از تمثال های مبارک شهدا در بخش کرگانرود از توابع شهرستان تالش، اظهار کرد: موضوع زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا بسیار اهمیت دارد.

وی با تأکید بر فرمایشات مقام معظم رهبری مبنی بر اینکه “زنده نگه‌داشتن یاد و خاطره شهدا کمتر از خود شهادت نیست”، ادامه داد: این امر موجب شکوه انقلاب و نظام است.

وی افزود: باید در راستای تحقق منویات رهبری و ادای دینی که در برابر خون شهدا بر گردن ماست، تلاش کنیم تا با شیوه‌های نو و خلاقانه راه شهدا و یاد آن بزرگواران و مکتب سرخ شهید و شهادت را در جامعه زنده نگه‌داریم.

حجت‌الاسلام و المسلمین فلاح، خاطرنشان کرد: نصب تابلو و تمثال های شهدا، کمترین کاری است که می توانیم برای جبران فداکاری این ایثارگران انجام دهیم.

به گزارش ایسنا، در این آیین علاوه بر امام جمعه بخش کرگانرود، بخشدار کرگانرود، فرماندهان حوزه مقاومت بسیج لیسار و خطبه سرا، دیگر مسئولین محلی و خانواده های شهداحضور داشتند.

تمثال های فوق به نام شهدا و با اشکال مناسب‌ با همکاری شهرداری لیسار و دهیاران بخش تهیه گردیده و در ورودی منازل والدین شهدا نصب شد که این اقدام موجب زنده نگه داشتن نام شهدا و ترویج فرهنگ ایثار و شهادت است.

فاز نخست این طرح با نصب چهار تابلو از تمثال مطهر شهدای بخش به پایان رسیده است و فاز دوم نیز طی روزهای آتی آغاز خواهد شد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×