» آخرین اخبار » گیلان » گفتمان مقاومت در جهان امروز ثمره فرهنگ عاشورا است

گفتمان مقاومت در جهان امروز ثمره فرهنگ عاشورا است

آذر ۲۱, ۱۴۰۰ 0۰

به گزارش سایت خبری تحلیلی گیل سو، آیین اختتامیه نهمین جشنواره شعر پایداری استان گیلان و پنجمین جشنواره استانی داستان کوتاه دفاع مقدس(جایزه ادبی یوسف) امروز به میزبانی لنگرود در کانون فرهنگی تربیتی زینبیه (س) این شهر برگزار شد.

حجت الاسلام والمسلمین محسن فداکار در این آئین اختتامیه اظهار کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر لنگرود میزبان برگزاری نهمین جشنواره شعر پایداری و پنجمین جشنواره استانی داستان کوتاه دفاع مقدس است.
رئیس شورای اسلامی شهر لنگرود با اشاره به اینکه ادبیات تعریف خاص خود را دارد و مفهوم ذهنی است که در قالب کلمات تجلی پیدا می‌کند و ادبیات مقاومت در مقابل ظلم و ناهنجاری مطرح می‌شود، افزود: مبارزه با ظلم و پدیده‌های نامیمون و همچنین حب و عشق به وطن و پاسداشت مقام شهدا همه اینا از این موضوع برداشت می‌شود که یک فرهیخته در مقابل برخی از ناهنجاری‌ها به اندازه قدرت و وسع خود ارائه طریق می‌کند.
به گفته وی، ادبیات مقاومت که از صدر اسلام و از قیام اباعبدالله الحسین (ع) که بارزترین نماد مقاومت در اسلام است، معنا پیدا می‌کند. گفتمان مقاومت در جهان امروز ثمره فرهنگ عاشورا است و رابطه بین فرهنگ عاشورا و گفتمان مقاومت یک رابطه دوسویه و متقابل است.
فداکار با اشاره به کتاب «انسان ۲۵۰ ساله» از مقام معظم رهبری که در حوزه ادبیات مقاومت است، تصریح کرد: این کتاب به عنوان الگو در منظر ادیبان و شاعران حوزه مقاومت باشد که اهل بیت عصمت و طهارت برای تشکیل حکومت اسلامی آمدند و در زمان ابا عبدالله حسین (ع) سر مبارک حضرت برای تشکیل حکومت اسلامی به نیزه‌ها رفت و پس از آن قیام‌های متفاوتی تشکیل شد.
گفتنی است، در آیین اختتامیه این جشنواره علاوه بر پخش و اجرای آثار برتر، از برگزیدگان بخش شعر و بخش داستان با اهدای لوح سپاس و جوایز، تقدیر شد.

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×