» دسته‌بندی نشده » شاخص آبرسانی به روستاهای کشور باید در ۳۰ ماه از ۹۰ درصد عبور کند

شاخص آبرسانی به روستاهای کشور باید در ۳۰ ماه از ۹۰ درصد عبور کند

دی ۲, ۱۴۰۰ 0۰


‌به‌ گزارش خبرگزاری فارس به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی وزارت نیرو ‌علی اکبر محرابیان‌ در مراسم امضای قرارداد وزارت نیرو با قرارگاه امام حسن مجتبی(ع) که با هدف آبرسانی به ۷۱۰۰ روستای محروم کشور برگزار شد، اظهار داشت: روستا کانون تولید کشور است، بنابراین اگر به فکر تولید و پیشرفت کشور هستیم، باید روستاهای کشور در کانون توجهمان باشد.

‌وی با بیان اینکه پس از انقلاب خدمات فراوانی در حوزه‌های راهسازی، برق‌رسانی و خدمات زیربنایی به روستاها ارائه و جشن برق‌رسانی نیز برگزار شده است، افزود: هم اکنون ۹۹.۷ درصد روستاها از نعمت برق برخوردارند و این در حالی‌است که میانگین برق‌رسانی به روستاها در دنیا کمتر از ۷۰ درصد است.

‌محرابیان در عین حال این شاخص را در حوزه آبرسانی ناکافی دانست و گفت: ضرورت دارد در امر آبرسانی یک اقدام انقلابی انجام شود، در واقع بیشترین رضایتمندی مردم در گرو آبرسانی است.

‌وزیر نیرو یادآور شد: هم اکنون بیش از ۱۳ هزار روستای بالای ۲۰ خانوار در کشور از آب شرب مناسب محرومند و یا زیرساخت‌های آبرسانی آنها فرسوده شده است.

‌محرابیان با بیان اینکه بررسی کردیم که با چه روشی می‌توان در یک اقدام سریع برخورداری روستاها از نعمت آب شرب را از سطح ۹۰ درصد عبور داده و بیش از ۹۰ درصد روستاها از آب سالم و بهداشتی بهره‌مند شوند، اضافه کرد: بررسی‌ها نشان داد برای تحقق این کار راهی جز استفاده از ظرفیت‌های مردمی، گروه‌های جهادی و نهادهای جمهوری اسلامی وجود ندارد.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *