» آخرین اخبار » گیلان » نقش حوزه و دانشگاه در شناسایی آسیب های اجتماعی و سیاسی

نقش حوزه و دانشگاه در شناسایی آسیب های اجتماعی و سیاسی

آذر ۲۹, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مرکزی رشت با تاکید بر اینکه خدمت به مردم مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: نوع آسیب ها شناسی شود و از لحاظ فرهنگی و سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام والمسلمین ربانی نژاد در نشست تخصصی با نخبگان و اساتید حوزه و دانشگاه که با موضوع نقش و جایگاه حوزه و دانشگاه در رفع معضلات سیاسی اجتماعی به همت معاونت سیاسی نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مرکزی رشت برگزار شد، ضمن تسلیت ایام فاطمیه گفت: حوزه و دانشگاه دارای ظرفیت های بالایی است که در کنار یکدیگر می تواند در جامعه تاثیرگذار باشد.

وی با اشاره به اینکه باید با بهره گیری از این دو نهاد(حوزه و دانشگاه) آسیب ها را شناسایی کرده و در رفع آن کوشا باشیم گفت: سپاه پاسداران علاوه بر حفاظت از انقلاب و خاک وطن وظیفه خطیر شناسایی تهدیدات و چالش ها و آسیب ها و بحران ها را عهده دار است.

مسئول نمایندگی ولی فقیه سپاه ناحیه مرکزی رشت ادامه داد: رفع آسیب ها و چالش ها و چاره  اندیشی در این زمینه ها رسالت دیگر سپاه پاسداران است.

حجت الاسلام ربانی نژاد، برگزاری نشست هایی با حضور نخبگان، اساتید، مدیران و نمایندگان را از جمله اقداماتی دانست که در دست اجراست و خاطرنشان کرد: این نشست ها با موضوع هم اندیشی جهت رفع و کاهش آسیب های اجتماعی برگزار می شود.

وی عنوان کرد: این جلسات صرفا با هدف فضاسازی و بهره گیری از نخبگان جهت شناسایی آسیب ها و  مطالبه گری برگزار می شود و جنبه اجرایی ندارد.

مسئول نمایندگی ولی فقیه در سپاه ناحیه مرکزی رشت، با تاکید بر اینکه این مطالبه گری ها از رسالت های مهم و قانونی سپاه است افزود: مطالبات عمومی از مهمترین اهدافی است که دنبال می شود.

وی با تاکید بر اینکه خدمت به مردم مورد توجه قرار گیرد تصریح کرد: نوع آسیب ها شناسی شود و از لحاظ فرهنگی و سیاسی و اقتصادی مورد توجه قرار گیرد.

حجت الاسلام امامی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور گیلان نیز اظهار کرد: بن بست ها و مشکلات و آسیب ها با بهره گیری از راهکارهای دینی حل خواهد شد.

وی با اشاره به اینکه سیاست دینی در دانشگاه تدریس نمی شود گفت: بهره گیری از متخصصان در حل مسائل اجتماعی مورد توجه قرار گیرد.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه پیام نور گیلان اضافه کرد: در گیلان ۳۱ نهاد فرهنگی وجود دارد اما از لحاظ تعدد متولی در این نهادها بسیار عقب افتاده هستیم.

وی با تاکید بر اینکه امروز معروف های ما آسیب دیده است تصریح کرد: عدم راستگویی، غیبت و تهمت و رها شدن شبکه های اجتماعی از جمله مواردی است که متاسفانه در جامعه رواج یافته و رفتارهای درست دینی و اسلامی در جامعه کمتر مشاهده می شود.

حجت الاسلام امامی، با تاکید بر اینکه به جوانان بها داده شود خاطرنشان کرد: معضل ازدواج، شناخت آسیب ها، نداشتن چشم انداز، کاربردی نبودن برنامه ها، دین گریزی، مدرک گرایی به جای علم گرایی و انتصاب مدیران بدون تخصص از دیگر معضلات جامعه شمرده می شود.

حجت الاسلام والمسلمین عاملی، مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان گیلان نیز در ادامه، با بیان اینکه شناسایی آسیب های اجتماعی و سیاسی و دیگر چالش هایی که در استان وجود دارد در این جلسات بایستی ضمانت اجرایی داشته باشد، گفت: رضایتمندی مردم، رضایت خداوند را نیز در پی خواهد داشت.

وی با تاکید بر اینکه جامعه غیر ایمانی برای همه خطرناک است افزود: شناخت علل و عوامل آسیب ها از جمله مواردی است که بایستی بدان توجه شود لذا جلسات تجلیلی به سمت و سوی جلسات تحلیلی برود، زیرا از جلسات تجلیلی هیچ نتیجه ای نخواهیم گرفت.

مسئول نهاد نمایندگی ولی فقیه در دانشگاه فرهنگیان گیلان، با تاکید بر اینکه نقد منصفانه داشته باشیم، تصریح کرد: علل و عوامل به وجود آورنده این آسیب ها شناسایی و رفع شود.

حجت الاسلام عاملی یادآور شد: همدلی و همکاری مدیران و مسئولان از مهمترین مقوله های است که بایستی مورد توجه قرار گیرد و اگر همدلی مسئولان نباشد هیچ حرکتی صورت نمی گیرد لذا حل آسیب ها تنها با تغییر افراد انجام نمی شود، بلکه تغییر افکار بایستی در جامعه امروزی نهادینه شود.

وی بیان کرد: نقش حوزه و دانشگاه بایستی با توجه به شرایط فعلی عملی شود و از شعار بودن خارج شویم.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×