» دسته‌بندی نشده » ثبت نظر در مورد کتاب شی جینپینگ در آمازون چین مسدود است

ثبت نظر در مورد کتاب شی جینپینگ در آمازون چین مسدود است

آذر ۲۹, ۱۴۰۰ 0۰


وبسایت آمازون در چین، امکان ارسال نظر کاربران در مورد کتاب شی جینپینگ، رئیس جمهوری این کشور را از دو سال پیش غیرفعال کرده است.

به گزارش ایسنا، به نقل از پایگاه خبری بلومبرگ، نسخه چین وبسایت آمازون، امکان ثبت نظر، نقد و امتیازدهی به کتاب شی جینپینگ، رئیس جمهوری چین را که با نام “حکمرانی چین” منتشر شد، حذف کرده است.

این کار از حدودا دو سال گذشته و به درخواست پکن صورت گرفته است. حداکثر امتیاز ممکن در وبسایت آمازون، پنج ستاره است و در گزارش اختصاصی رویترز، علت این درخواست چین، نظرات کاربرانی بوده است که به این کتاب، نمره‌ای کمتر از پنج ستاره داده‌اند.

این اقدام، در راستای تلاش‌های دیگر آمازون برای تضمین فعالیتش در پرجمعیت‌ترین کشور جهان بوده است؛ جایی که هنوز پروژه‌های “کیندل” و رایانش‌ ابری این شرکت، جای رشد دارد. تا سال ۲۰۱۸ این شرکت از سوی نهادهای نظارتی چین، درخواست‌های متعددی برای حذف محتواهای خاصی دریافت کرده بود که عمدتا شامل مسائل حساس سیاسی بودند.

یک سخنگوی آمازون به بلومبرگ گفت، این شرکت “هرکجا که فعالیت دارد، از همه قوانین و مقررات قابل اجرا پیروی می‌کند و چین هم استثنا نیست. “

این گزارش، یادآور اقدامی مشابه از سوی شرکت اپل است؛ اپل نیز در سال‌های اخیر، با مقررات پکن سازگارتر شده است. این شرکت در سال ۲۰۱۹، از ۹۷ درصد از درخواست‌های دولت چین برای اطلاعات دستگاه‌های کاربران تبعیت کرد، که نسبت به سال ۲۰۱۴، افزایش چشمگیری داشته است؛ در آن سال اپل از ۶۵ درصد از درخواست‌های پکن پیروی کرد.

امکان ارسال نظر در مورد این کتاب در آمازون، تنها در وبسایت چینی این شرکت غیرفعال است؛ در دامنه جهانی آمازون به نشانی Amazon.com، این کتاب از ۷۴ درصد از کاربران، پنج ستاره کامل گرفته است.

در مقابل اما، دیگر شرکت‌های آمریکایی مانند “یاهو” و “لیندکین” در سال جاری میلادی، از بازار چین خارج شده و فضای قانونی و تجاری در این کشور را چالش‌برانگیز توصیف کردند.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×