» دسته‌بندی نشده » پرونده «آذویکو» در خط ویژه/ دستور دادستان کل کشور برای تجمیع پرونده‌های پراکنده

پرونده «آذویکو» در خط ویژه/ دستور دادستان کل کشور برای تجمیع پرونده‌های پراکنده

آذر ۲۹, ۱۴۰۰ 0۰


گروه حقوقی و قضایی خبرگزاری فارس- «آذویکو» یا همان گروه آذربایجان خودرو قرار بود خودروی MG 360 چینی را در تبریز مونتاژ و روانه بازار کند. خودروهایی که از نظر کیفیت و آپشن‌های رفاهی می‌توانستند قابل رقابت با دیگر خودروهای ارزان‌قیمت بازار باشند؛ برای همین نیز ۶۴۰۰ دستگاه از آن به سرعت پیش‌فروش شد اما با تشدید تحریم‌ها تعهدات این خودروساز عملی نشد و همین موضوع باعث شکایت خریداران و تشکیل پرونده تخلف برای این گروه خودروسازی شد.

با این حال پس از گذشت سه سال از تشکیل این پرونده، هنوز شکات آذویکو در میان راهروهای دادگاه‌ها در رفت‌وآمدند. موضوعی که بسیاری از مالباختگان آذویکو را کلافه کرده و سبب برگزاری تجمعات چندباره آن‌ها در مقابل ساختمان‌های وزارت صمت و قوه قضائیه شد.

همچنین مالباختگان آذویکو، سال گذشته در سامانه فارس من پویشی با عنوان «عدم انجام تعهدات شرکت خودروسازی صنعت خودرو آذربایجان آذویکو» ایجاد کردند که تا کنون نزدیک به ۵ هزار و ۳۰۰ کاربر از آن حمایت کرده‌اند.

با این همه تعداد بسیار بالا و پراکندگی شکات این پرونده در کنار پیچیدگی آن، موانع اصلی رسیدگی به این پرونده کثیرالشاکی هستند که رفع آن‌ها عزم و پیگیری مسئولان دستگاه قضا را طلب می‌کند.

دیدار نمایندگان شکات با دادستان کل کشور

صبح امروز برخی نمایندگان شکات این پرونده در حاشیه بازدید دادستان کل کشور از مرکز ارتباطات مردمی قوه قضائیه با وی دیدار کردند و درخواست‌ها و مطالبات خود را با دادستان کل کشور در میان گذاشتند.

حجت الاسلام و المسلمین منتظری در پاسخ به مطالبات شکات این پرونده گفت: من یکی از قضات را مامور رسیدگی به این پرونده می‌کنم و امیدوارم ظرف یک‌ماه آینده این پرونده به نتیجه برسد و تلاش می‌کنم که روند رسیدگی به این پرونده تسریع شود.

وی افزود: تجمع حق شکات این پرونده است اما نظر من این است که دوستان درباره این پرونده تجمع نکنند.

ضرورت تجمیع پرونده‌های پراکنده

منتظری با اشاره به مشکل‌ساز شدن پراکندگی شکات در این پرونده، گفت: به لحاظ اینکه در‌ چند حوزه قضایی چند پرونده تشکیل شده، لازم است این پرونده‌ها در یک محل تجمیع شوند و وضعیت این پرونده مشخص شود.

وی افزود: تصمیم گرفتیم که یکی از قضات را در دادسرای کل مامور رسیدگی به این پرونده کنیم تا اگر امکان تجمیع پرونده‌ها باشد، پرونده‌ها تجمیع شوند و اگر نه درخواست احاله کنیم و پرونده‌ها احاله شوند.

منتظری ابراز امیدواری کرد که ظرف یکی دو ماه آینده این پرونده به نتیجه برسد و شکات بتوانند حق خود را دریافت کنند.

تشکیل جلسات رسیدگی به پرونده خارج از وقت اداری

چندی پیش صالحی، دادستان عمومی و انقلاب تهران نیز با تاکید بر اهتمام دستگاه قضایی نسبت به پرونده‌های کثیرالشاکی علی الخصوص آذویکو گفته بود: یک به یک این پرونده‌ها در دستور کار قرار دارد و در خصوص پرونده «آذویکو» جلسه را خارج از وقت اداری با دعوت از ضابط و طرفین برگزار کردیم تا اموال مردم را تعیین تکلیف کنیم.

حال باید منتظر ماند و دید که آیا وعده‌های مساعد دادستان کل کشور در خصوص تسریع رسیدگی به پرونده کثیرالشاکی آذویکو در ماه‌های آینده به نتیجه مشخصی خواهد رسید یا باز هم باید منتظر تجمعات و اعتراضات شکات این پرونده باشیم؟

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *