» آخرین اخبار » گیلان » وزش باد گرم تا چهارشنبه/ افزایش ۱۲ درجه ای دما

وزش باد گرم تا چهارشنبه/ افزایش ۱۲ درجه ای دما

آذر ۲۷, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش دمای هوای استان با جنوبی شدن جریانات خبر داد و تصریح کرد: شاهد افزایش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوا خواهیم بود.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را قسمتی ابری تا ابری و مه آلود دانست و اظهار کرد: جیرنده با پنج درجه سلسیوس و رشت با ۲۱ درجه سلسیوس به ترتیب سردترین و گرم ترین مناطق استان هستند.

وی با بیان اینکه بررسی نقشه های هواشناسی نشان دهنده فعالیت تناوبی جریانات جنوبی در منطقه است، افزود: به تناوب در برخی از مناطق وزش باد گرم از امروز تا چهارشنبه مورد انتظار است.

مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش دمای هوای استان خبر داد و تصریح کرد: شاهد افزایش هشت تا ۱۲ درجه ای متوسط دمای هوا خواهیم بود.

دادرس اضافه کرد: همچنین با توجه به عبور امواج ناپایدار سطوح میانی جو، افزایش ابر و مه آلودگی و در برخی از مناطق بارندگی و در ارتفاعات بالادست بارش برف پیش بینی می شود.

وی بارندگی در ارتفاعات و دامنه ها و رعد و برق را از دیگر پدیده های مورد انتظار تا پایان هفته دانست و گفت: احتمال آسیب به سازه های موقتی و سست و شکستن درختان و آتش سوزی در جنگل ها و مراتع وجود دارد.

مدیرکل هواشناسی گیلان یادآور شد: به تدریج از عصر و شب چهارشنبه وزش باد شمالی و کاهش دما و بارندگی و بارش برف در ارتفاعات شروع می شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×