» آخرین اخبار » گیلان » فرهنگ کتابخوانی جامعه را از آفات اجتماعی ایمن می کند

فرهنگ کتابخوانی جامعه را از آفات اجتماعی ایمن می کند

آذر ۲۱, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان کتاب را آگاهی بخش و دانش افزا دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کمک می کند تا جامعه آگاه داشته باشیم و جامعه آگاه از آفات و آسیب های اجتماعی ایمن خواهد بود.

پریسا کرمی در نشست کتابخوان دانشجو که در سازمان بسیج دانشجویی استان گیلان برگزار شد، با تاکید بر لزوم بهره مندی از ظرفیت جوانان متعهد و توانمند در عرصه فرهنگی، اظهار کرد: رسالت نهاد کتابخانه های عمومی تبلیغ و ترویج کتاب و کتابخوانی است.

وی بسیج دانشجویی را منشا خیرات و برکات در فعالیت های فرهنگی دانست و افزود: قطعا با نقش آفرینی جوانان خلاق و نیک اندیش در عرصه ترویج کتاب می توانیم گام های موثرتری برداریم.

مدیرکل کتابخانه های عمومی گیلان، با اشاره به انس رهبر انقلاب با کتاب، عنوان کرد: تاکید و توجه مقام معظم رهبری نسبت به مسئله کتاب و مطالعه نشان دهنده اهمیت آن است و تقریظ هایی که ایشان نسبت به برخی از کتاب ها دارند، یک موجی از کتابخوانی در کشور ایجاد می کند.

کرمی، با بیان اینکه طبق فرمایش رهبر انقلاب کتاب باید در سبد خانواده ها قرار بگیرد، گفت: به دنبال ترغیب کودکان و نوجوانان به خوانش کتاب هستیم و باید فرهنگ کتابخوانی را در مادران نهادینه کنیم، زیرا اگر کودک کتابخوان داشته باشیم، دیگر نگران کتابخوانی جامعه در آینده نخواهیم بود.

وی کتاب را آگاهی بخش و دانش افزا دانست و خاطرنشان کرد: ترویج فرهنگ مطالعه و کتابخوانی کمک می کند تا جامعه آگاه داشته باشیم و جامعه آگاه از آفات و آسیب های اجتماعی ایمن خواهد بود.

محمدجعفر جعفری، جانشین سازمان بسیج دانشجویی گیلان نیز، از بسیج دانشجویی به عنوان یک تشکل یاد کرد که محور ماموریت خود را تحقق منویات و مطالبات رهبر انقلاب قرار داده و تصریح کرد: یکی از مطالبات جدی رهبر انقلاب در حوزه کتاب و کتابخوانی، توجه قشر جوان به ویژه دانشجویان به این مقوله است.

وی با بیان اینکه رهبر انقلاب از کلیدواژه نهضت کتابخوانی در فضای دانشگاهی یاد کردند، متذکر شد: مفهوم نهضت یک کار تشکیلاتی و منسجم در حوزه کتاب را می طلبد و لذا باید به دنبال این نهضت باشیم تا فضای دانشگاه ها دچار تحول شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×