» دسته‌بندی نشده » اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای رودبار توسط بخش خصوصی در لرستان

اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره‌ای رودبار توسط بخش خصوصی در لرستان

آذر ۱۹, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/لرستان معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران از اجرای نیروگاه تلمبه ذخیره ای رودبار لرستان توسط بخش خصوصی خبر داد.

مهندس بهروز مرادی در گفت‌وگوی اختصاصی  با ایسنا اظهار کرد: طرحی که در استان در حال انجام است نیروگاه تلمبه ذخیره ای رودبار لرستان است که ظرفیت ۴۰۰ مگاوات خواهد داشت.

وی با بیان اینکه این نیروگاه در محل سد و نیروگاه رودبار لرستان قرار دارد، بیان کرد: اخیراً فراخوان این پروژه انجام شده برای اینکه بخش خصوصی جذب و این طرح را به صورت BOT ( بی، او، تی) اجرا کند.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران ادامه داد: در این راستا بخش خصوصی و به ویژه بانک ها اعلام آمادگی کردند که امیدواریم ظرف چند ماه آینده بتوانیم قرارداد این نیروگاه تلمبه ذخیره ای را منعقد کنیم تا بخش خصوصی در محل مستقر شود و به صورتBOT ( بی، او، تی) بیست ساله این طرح اجرایی و عملیاتی شود.

مرادی اضافه کرد: برق نیروگاه‌های تلمبه ذخیره ای در زمان‌های پیک استفاده می‌کنیم به عنوان مثال در زمانی که مصرف بالاست استفاده می شود و نقش یک باتری برای ذخیره نیروگاه خورشیدی و بادی ایفا  کند.

وی افزود: نیروگاه های خورشیدی  که برق تولید می‌کند برق آنها هنگام روز است و این برق را می‌توان با پمپاژ آب به مخزن بالای نیروگاه تلمبه ذخیره ای این برق را خیلی ارزان خریداری و تبدیل به برق با قیمت گران کنیم و در زمان هایی که شبکه نیاز شدید دارد مورد استفاده قرار گیرد.

معاون برنامه ریزی و نظارت شرکت توسعه منابع آب و نیروی ایران تصریح کرد: نیروگاه تلمبه ذخیره ای هزار مگا واتی  سیاه بیشه را به اتمام رساندیم.

انتهای پیام 



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×