» دسته‌بندی نشده » کنترل بخش زیادی از تنش آبی پاییز در خوزستان

کنترل بخش زیادی از تنش آبی پاییز در خوزستان

آذر ۱۹, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/خوزستان استاندار خوزستان با اشاره به فصل پاییز؛ گفت: به نحوی این فصل مدیریت شد که تنش ها به کمترین میزان خود برسد.

صادق خلیلیان در نشست مشترک ستاد پیشگیری، هماهنگی و فرماندهی عملیات پاسخ به بحران استان و شورای کشاورزی که امروز ۱۹ آذرماه با موضوع بررسی ذخایر سدهای آبی و پایش مصارف آب حوضه‌های مختلف در اهواز برگزار شد، اظهار کرد: شرایط آبی سال جاری در سراسر کشور شرایط خشکسالی محسوب می شود و طبیعتا استان خوزستان نیز از این مساله مصون نیست.

به گزارش ایسنا، وی با اشاره به تنش های آبی تابستان در خوزستان افزود: خوشبختانه در پاییز براساس هماهنگی های انجام شده میان دستگاه های اجرایی مختلف و تغییر الگوی کشت، موفق شدیم بخش زیادی از تنش آبی در استان را کنترل کنیم.

استاندار خوزستان گفت: کشت کلزا و چغندرقند در مهر و آبان ماه در خوزستان کاهش داده شد و در مقابل، بحث توسعه کشت گندم را آذرماه دنبال کردیم تا بتوانیم خودمان را به بارندگی های زمستانه برسانیم.

خلیلیان عنوان کرد: هماهنگی هایی در بالادست رودخانه های کرخه، دز، کارون، مارون و زهره انجام شده است تا بتوانیم براساس نوبت بندی که میان کشاورزان است آب سدها را تا پایین دست مناطق برسانیم و همه کشاورزان از آن بهره مند شوند.

وی ادامه داد: خوشبختانه در بخش هویزه تا حدودی مشکل حل شده است و آب به بخش عمده ای از کشاورزان این منطقه خواهد رسید.

استاندار خوزستان گفت: یک مشکل در حوزه باوی داشتیم که تصمیم گرفته شده با اقداماتی که توسط سازمان اب و برق انجام می شود، آب شبکه آن منطقه تامین شود.

خلیلیان با اشاره به آخرین وضعیت رودخانه مارون گفت: با هماهنگی های انجام شده قرار است آب به شادگان برسد تا کشاورزان شادگانی بتوانند کشت خود را انجام دهند.

وی افزود: در بحث رودخانه زهره و تامین آب شرب و کشاورزی هندیجان، هماهنگی های لازم انجام شده است تا نوبت سوم آب مورد نیاز این بخش نیز از سد کوثر رهاسازی شود.

استاندار خوزستان با اشاره به فصل پاییز گفت: به نحوی این فصل مدیریت شد که تنش ها به کمترین میزان خود برسد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×