» آخرین اخبار » گیلان » ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد

ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی دارد

آذر ۱۹, ۱۴۰۰ 0۰


احمقانه تهدید می‌کنند بی‌آنکه بدانند نابودی نتیجه خطای آنهاست

امام جمعه رشت  با بیان اینکه آمریکایی‌ها و بدخواهان ایران اسلامی، دنبال به انزوا کشاندن کشورما هستند و احمقانه  تهدید هم می‌کنند، گفت: دنیا بداند اگر دزدان سرگردنه و رژیم منحوس صهیونیستی‌ بخواهد دست از پا خطا کند تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم چرا که این ندا و فریاد ملت و دولت ایران است

به گزارش خبرگزاری فارس از رشت، آیت الله رسول فلاحتی ظهر امروز در آیین عبادی سیاسی نماز جمعه این هفته شهرستان رشت با گرامیداشت روز میلاد حضرت زینب سلام الله و روز پرستار اظهار کرد: اگر حضور حضرت زینب سلام الله و اگر تبیین‌گری و روشنگری حضرت نبود معلوم نبود که واقعه عاشورا چگونه بیان می‌شد.

وی با بیان اینکه هنوز در جامعه ما دستمزد پرستاران در تراز زحمات پرستار نیست لذا پرستاران تنها با عشق و علاقه به هم نوع خدمت‌می‌کنند، گفت: باید به پرستاران دست‌مریزاد گفت و برایشان آرزوی سلامتی کرد چرا که وقتی بیماران در بیمارستان‌ها عاجز هستند، پرستاران با سختی زیاد عاشقانه از بیماران مراقبت می‌کنند.

امام جمعه رشت با اشاره به سالروز تشکیل شورای عالی انقلاب فرهنگی افزود: امام(ره) فرمودند که منشأ همه گرفتاری‌های یک کشور از دانشگاه و حوزه‌های علمیه است و منشأ همه سعادت‌ها نیز از دانشگاه‌ها و حوزه‌هاست و این نشان از جایگاه مهم دانشگاه و حوزه است، به همین دلیل ایشان فرموده بودند که اگر دانشگاه فاسد شود یک کشور فاسد می‌شود.

فلاحتی با بیان اینکه همه مسؤولان جامعه باید بدانند که هر مسئله، اقتصاد و حتی مسائل سیاسی باید پیوست فرهنگی داشته باشد، گفت:  نبود نمازخانه در مسیرها و نبود مسجد در فرهنگ شهرسازی نشان از عدم پیوست فرهنگی در حوزه شهرسازی است و این مصداقی بر این مسئله است که همه مسائل نیازمند پیوست فرهنگی هستند.

وی با بیان اینکه ساختار فرهنگی کشور نیاز به بازسازی انقلابی و خردمندانه دارد، افزود: معنی حرکت انقلابی، حرکت کردن  بی‌هوا و بی‌قائده در مقوله فرهنگ نیست بلکه مقصود، بسترسازی و فرهنگ‌سازی است .

امام جمعه رشت با انتقاد از غفلت به وجود آمده در خصوص فرهنگ کشور، بیان کرد: مسئله فرهنگ باید مسئله اول کشور باشد در صورتی که نوعی لجام‌گسیختگی فرهنگی در کشور دیده می‌شود.

فلاحتی با بیان اینکه خبرنگاران در بین مردم رفته و از مردم نیز در خصوص برجام نظرخواهی می‌کنند که بسیار حائز اهمیت است، گفت: آثار شوم امضای گذشته در خصوص NPT دامن امروز ما را هم گرفته و ما را دچار آسیب کرده، کاش ما هم مثل خیلی از کشورها مقاومت کرده و امضا نمی‌کردیم.

وی با بیان اینکه ایران در نشست‌های اخیر برای رفع تحریم‌ها می‌رود نه مذاکره در خصوص انرژی هسته‌ای، افزود: ما در نشست اخیر فهمیدیم که آمریکایی‌ها و اروپایی‌ها دنبال نخود سیاه هستند و از پشت، توافق را مطرح می‌کنند.

امام جمعه رشت با بیان اینکه آمریکایی‌ها و بدخواهان ایران اسلامی، دنبال به انزوا کشاندن کشور ما هستند و احمقانه تهدید هم می‌کنند، تصریح کرد: دنیا بداند اگر دزدان سرگردنه و رژیم منحوس صهیونیستی‌ بخواهد دست از پا خطا کند تل‌آویو را با خاک یکسان می‌کنیم چرا که این ندا و فریاد ملت و دولت ایران است

فلاحتی با بیان اینکه تهدید به حمله به ایران سخنی پوچ است، گفت: ملت ایران ملتی است که بیش از ۴۰ سال حضور فعال و هوشمندانه دارد و با بصیرت خود نقشه های شوم دشمن را یکی پس از دیگری نقش بر آب می‌کند.

وی با بیان اینکه دولت تصمیم خوبی گرفته که ادارات دارایی‌های نیمه کاره و کم استفاده را بفروشد و خرج کند، افزود: امیدواریم که خداوند به ملت و دولت توفیق خدمت به مسلمانان عنایت کند و مشکلات یکی پس از دیگری برطرف شود.

انتهای پیام/۸۴۰۰۷




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *