» دسته‌بندی نشده » آخرین آمار از پیشرفت طرح‌های مسکنی/‌فنداسیون ۴۰ هزار واحد مسکونی تکمیل شد‌

آخرین آمار از پیشرفت طرح‌های مسکنی/‌فنداسیون ۴۰ هزار واحد مسکونی تکمیل شد‌

آذر ۱۹, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرنگار اقتصادی خبرگزاری فارس، به استناد آمار به دست آمده از همه پروژه‌های برنامه‌ریزی شده ساخت مسکن در کشور شامل «واحدهای مسکن مهر باقی‌مانده» و «طرح اقدام ملی مسکن» به همراه «پروژه‌های نهضت ملی مسکن»، در حال حاضر ۳۱۴ هزار و ۱۸۵ واحد مسکونی در سطح کشور برای ساخت مهیا است.

بر این اساس از مجموع واحدهای یاد شده‌ پِی و فنداسیون ۴۰ هزار و ۴۹۲ واحد مسکونی تکمیل شده است. همچنین از واحدهایی که فنداسیون آن‌ها تکمیل شده است، ۲۱ هزار و ۷۰۰ واحد مسکونی در مرحله تکمیل اسکلت و سقف بوده و‌ ۹ هزار ۲۷۹ واحد مسکونی به مرحله تکمیل سفت‌کاری رسیده‌اند.

*‌ ۷۰ درصد واحدهای مسکونی برنامه‌ریزی شده قبلی وزارت راه هنوز پیشرفت فیزیکی ندارند

به گزارش فارس از مجموع ۳۱۴ هزار و ۱۸۵ مسکن که برنامه‌ریزی برای ساخت آن از دولت‌‌های قبل انجام شده است،‌ ۴ هزار ۹۸۸ واحد مسکونی به مرحله تکمیل فرآیند نازک‌کاری رسیده‌است.

بر اساس آمار ذکر شده،‌ ۱۲ درصد از پروژه‌های مسکن برنامه‌ریزی شده کشور اولین مرحله ساخت یعنی تکمیل فنداسیون را پشت سر گذاشتند و‌ ۱.۵ درصد از واحدهای مسکونی در مراحل نهایی فرآیند ساخت قرار دارند.

علاوه بر این بیش از ۲۲۱ هزار واحد مسکونی مطرح شده از آمار یاد شده در دولت‌‌های قبلی‌، قرارداد ساخت با سازنده نداشته و دارای درصد پیشرف صفر تلقی می‌شوند.

 

 

*فعالیت وزارت راه و شهرسازی تطبیقی با مطالبه مردم ندارد

روند ساخت و ساز واحدهای مسکونی برنامه‌ریزی شده کشور در شرایطی به پیش می‌رود که رئیس جمهور وعده تولید ۱ میلیون واحد مسکونی در سال را مطرح کرده است اما فعالیت معاونت‌های مسکنی وزارت راه و شهرسازی‌ چندان تطبیقی با مطالبه مردم و رئیس جمهور ندارد.

در همین راستا به نظر می‌رسد، با توجه به رکود سنگین شکل گرفته در حوزه اقتصاد، رونق ساخت و ساز می‌تواند تا اندازه قابل توجهی زمینه خارج شده از شرایط فعلی را مهیا کرده و علاوه بر تامین سرپناه مردم مقدمات رونق اقتصادی در کشور ایجاد شود.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *