» دسته‌بندی نشده » دستور کار کمیسیون‌های مجلس/ بررسی تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران

دستور کار کمیسیون‌های مجلس/ بررسی تحقیق و تفحص از شرکت ملی مس ایران

آذر ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰


به گزارش خبرنگار پارلمانی خبرگزاری فارس، دستور کار کمیسیون‌های تخصصی مجلس که از شنبه تا چهارشنبه (۲۰ تا ۲۴ آذر) جلسه دارند، منتشر شد.

حضور معاون علمی و فناوری رئیس جمهور در کمیسیون آموزش برای ارائه گزارش در خصوص آب‌های ژرف و همچنین حضور یوسف نوری وزیر آموزش و پرورش در این کمیسیون برای ارائه گزارشی در خصوص مشکلات و اولویت‌های این وزارتخانه بخشی از دستور کارهای این کمیسیون است.

رئیس سازمان بهزیستی هم سه‌شنبه مهمان کمیسیون اجتماعی است. 

در کمیسیون اقتصادی هم تقاضای تحقیق و تفحص از ساختار و عملکرد گروه صنعتی بارز از سال ۱۳۹۰ تاکنون بررسی خواهد شد ضمن اینکه اعضای هیأت تحقیق و تفحص از عملکرد بانک‌های دولتی هم انتخاب می‌شوند. نشست مشترک اعضای کمیسیون اقتصادی با رئیس سازمان امور مالیاتی و نشست مشترک دیگری با سازمان تعزیرات حکومتی هم بخشی از دستور کارهای این کمیسیون است. 

استماع رئیس کمیته مرزی کمیسیون امنیت ملی درباره آخرین وضعیت قاچاق در مرزهای کشور و همچنین استماع گزارش رئیس مرکز حفاظت و اطلاعات قوه قضاییه بخشی از دستور کارهای این کمیسیون است.

گزارش نظارتی دستگاه‌های امنیتی و انتظامی درباره وقایع اصفهان، بررسی مسائل و مشکلات طرح‌های هادی روستایی بخشی از دستور کارهای کمیسیون امور داخلی کشور و شوراها است.

رئیس بنیاد مستضعفان مهمان کمیسیون انرژی بو ده و درباره عملکرد و نقش هلدینگ‌های انرژی توضیحاتی را ارائه می‌کند. درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس جهت اعمال ماده ۲۳۴ قانون آیین‌نامه داخلی مجلس در خصوص قرارداد فروش نفت به شرکت اماراتی کرسنت و همچنین سؤالات هشت نماینده مجلس از وزیر نیرو بخشی از دستور کارهای کمیسیون انرژی است.

رسیدگی به لایحه بودجه سال ۱۴۰۱ کل کشور مهم‌ترین دستور کار کمیسیون برنامه، بودجه و محاسبات مجلس در هفته آینده است؛ بررسی آخرین وضعیت تخصیص بودجه بخش سلامت در سال جاری و پیش‌بینی‌های لازم در تأمین منابع این بخش در بودجه ۱۴۰۱ بخشی از دستورکارهای کمیسیون بهداشت و درمان است.

درخواست تعدادی از نمایندگان مجلس در خصوص تحقیق و تفحص از شرکت ملی صنایع مس ایران بخشی از دستور کارهای کمیسیون صنایع و معادن است.

حضور رئیس کمیته امداد امام خمینی در کمیسیون عمران و همچنین حضور جواد اوجی وزیر نفت در این کمیسیون به منظور پاسخگویی به یک سؤال نمایندگان و ارائه گزارشی در خصوص تهاتر نفت با بدهی‌ پروژه‌های عمرانی بخشی از دستور کارهای این کمیسیون است

آیت‌الله صدیقی رئیس ستاد امر به معروف و نهی از منکر یکشنبه به کمیسیون فرهنگی می‌رود.

اعضای کمیسیون قضایی و حقوقی هم در دیوان عدالت اداری حاضر شده و بازدیدی از آن دارند ضمن اینکه نشست مشترکی هم با رئیس سازمان پزشکی قانون و رئیس سازمان زندان‌ها و اقدامات تأمینی و تربیتی کشور خواهند داشت.

سیدجواد ساداتی‌نژاد وزیر جهاد کشاورزی هم مهمان کمیسیون کشاورزی است تا به سؤالات ۱۰ نماینده پاسخ دهد ضمن اینکه جلسه مشترکی هم بین اعضای کمیسیون کشاورزی و وزرای نیرو و جهاد در خصوص انتقال آب‌های بین‌ حوزه‌ای برگزار می‌شود که قالیباف هم در آن حضور خواهد داشت. ضمن اینکه علی‌اکبر محربیان وزیر نیرو هم در ا ین کمیسیون باید پاسخگوی ۱۷ سؤال نمایندگان باشد.

برای مشاهده جزئیات دیگر دستور کارهای کمیسیون‌های مجلس اینجا    را مشاهده کنید.

انتهای پیام/




این مطلب را برای صفحه اول پیشنهاد کنید



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

farsnews

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *