» آخرین اخبار » گیلان » کشف و ضبط ۳ محموله قاچاق از گونه های جنگلی در آستانه اشرفیه

کشف و ضبط ۳ محموله قاچاق از گونه های جنگلی در آستانه اشرفیه

آذر ۱۸, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان رئیس اداره منابع طبیعی آستانه اشرفیه، از توقیف دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی و یک دستگاه تراکتور حامل چوب آلات غیر مجاز جنگلی خبر داد.

مهرداد کهنسال در گفت وگو با ایسنا، از کشف چوب آلات جنگلی قاچاق خبر داد و اظهار کرد: در اجرای دستورالعمل تشدید اقدامات حفاظتی، یگان حفاظت اداره منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان آستانه اشرفیه، دو دستگاه خودروی نیسان حامل چوب آلات قاچاق جنگلی و یک دستگاه تراکتور حامل چوب آلات غیر مجاز جنگلی را توقیف کرد.

وی با اشاره به اینکه چوب آلات بازداشتی از گونه توسکا و سفیدپلت است، افزود: پرونده تخلف برای متخلفین تنظیم و خودروهای حامل چوب آلات قاچاق ‌با هماهنگی مقام قضایی به پارکینگ منتقل شد.

رئیس اداره منابع طبیعی و آبخیزدای شهرستان آستانه اشرفیه، با بیان اینکه با تلاش ماموران حفاظتی این اداره یک محموله چوب آلات غیرمجاز جنگلی نیز کشف و ضبط شده است، گفت: ماموران حفاظتی این اداره طی گشت زنی و مراقبت شبانه روزی از محورها و خطوط مواصلاتی شهرستان آستانه اشرفیه تعداد ۱۱۰ اصله فراورده چوبی جنگلی غیرمجاز به حجم ۹.۶۸ مترمکعب را در این شهرستان کشف و ضبط و متخلفین را با تشکیل پرونده به محاکم قضایی معرفی کردند.

کهنسال، شهرستان آستانه اشرفیه را دارای ۱۱ هزار هکتار جنگل و اراضی ساحلی، ۹۸۰ هکتار استخر مشجر و ۶۰۰ هکتار اراضی موات دانست و خاطرنشان کرد: بهره برداری چوب آلات جنگلی در محدوده اراضی مردم(مستثنیات) دارای قوانین و دستورالعمل های خاصی است که مالکین می بایست مجوزهای لازم را از ادارات منابع طبیعی و آبخیزداری شهرستان ها اخذ کنند.

وی همچنین از کشف و ضبط چوب آلات قاچاق از گونه های جنگلی غیر مجاز همچون سفیدپلت، توسکا، گردو و اوجا خبر داد و یادآور شد: ارزش مجموع محموله چوب قاچاق مکشوفه حدود پنج میلیون تومان است.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×