» آخرین اخبار » گیلان » ساماندهی پسماند نیازمند یک مدیریت متمرکز است
ساماندهی پسماند نیازمند یک مدیریت متمرکز است

ساماندهی پسماند نیازمند یک مدیریت متمرکز است

آذر ۱۷, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان  استاندار گیلان با بیان اینکه پسماند الان نیازمند یک مدیریت متمرکز است، گفت: بحث ساماندهی پسماند و سایت بازیافت، همزمان در گیلان و مازندران در شهرهای رشت و نوشهر شروع شد که در مازندران به بهره برداری رسیده اما در گیلان ۱۳ درصد پیشرفت داشته لذا میطلبد از بعد نظارتی رصد و پیگیری شود.

اسداله عباسی عصر امروز در دیدار با اعضای کمیسیون امور داخلی و شوراهای مجلس که در سالن غدیر استانداری برگزار شد، اظهار کرد: در گیلان چالش‌ها، آسیب‌ها، فرصت‌ها وجود دارد اما آنچه که اکنون تحویل گرفته‌ایم چالش‌ها و آسیب‌ها از فرصت‌ها سبقت گرفته است‌.

استاندار گیلان افزود: در حال حاضر مهمترین بحث امور شوراها و اداره شهرهاست که باید راه حلی پیدا شود و الان همین مشکل را در حوزه انتخاب شهرداران داریم و برخی از شهرها هنوز شهردار ندارند، همین امر باعث می‌شود کارها عقب بیافتند.

وی گفت: بحث ساماندهی پسماند و سایت بازیافت، همزمان در گیلان و مازندران در شهرهای رشت و نوشهر شروع شد که در مازندران به بهره برداری رسیده اما در گیلان ۱۳ درصد پیشرفت داشته لذا میطلبد از بعد نظارتی رصد و پیگیری شود.

وی تاکید کرد: فردا جلسه و کارگروه ویژه مدیریت پسماند تشکیل شود تا بودجه و اعتباراتی که طی این سال‌ها برای این حوزه ثبت شده و تخصیص یافته احصا شود؛ علاوه‌بر مباحث تامین بودجه، پسماند الان نیازمند یک مدیریت متمرکز است که در قالب یک سازمان اهداف و برنامه‌ها پیگیری شود.

عباسی ادامه داد: در روز حدود ۲۲۰۰ تن زباله تولید و همراه با مواد آلی دفن می‌شود که چالش‌های فراوانی را در استانهای شمالی از بعد نفوذ شیرآبه‌ها به سفره‌های زیر زمینی دارد. شاید یک راه حل تشکیل کارگروه ویژه ساماندهی پسماند باشد اما تا اراده‌ای از مرکز وجود نداشته باشد نتیجه نمی‌دهد، بودجه قطره چکانی برای این موضوع پاسخگو نیست و طرح‌ها نصفه می‌مانند.

عباسی بیان کرد: در حال حاضر که در فصل بودجه نویسی هستیم از نمایندگان در مجلس انتظار داریم رایزنی بیشتری داشته باشند تا اعتبارات بهتری برای تکمیل پروژه‌های نیمه تمام به استان اختصاص یابد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×