» آخرین اخبار » گیلان » تشکیل کارگروه تحول اقتصاد و فرهنگ گیلان/ بازگشایی تالار مرکزی رشت

تشکیل کارگروه تحول اقتصاد و فرهنگ گیلان/ بازگشایی تالار مرکزی رشت

آذر ۱۷, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، فرهنگ را یک مقوله فراسازمانی دانست که تولیت آن بر عهده یک دستگاه نیست و اظهار کرد: کارگروه تحول اقتصاد و فرهنگ را در استان تشکیل خواهیم داد تا فضای فرهنگ و هنر برای هنرمندان به سمت درآمدزایی برود.

رضا ثقتی در آیین تکریم و معارفه مدیرکل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان گیلان که در مجتمع خاتم الانبیاء(ص) رشت برگزار شد، با بیان اینکه گفتمان فرهنگی دولت سیزدهم را بر پایه آرمان های انقلاب و نظام اسلامی نهادینه شده است، اظهار کرد: در گفتمان فرهنگی دولت عدالت محوری، توزیع عادلانه خدمات و پشتیبانی ها و توجهات دولتی به مردم و سازمان های فرهنگی حرف نخست را می زند.

وی افزود: در گفتمان فرهنگی دولت پرداختن به آرمان ها و ارزش های انقلاب اسلامی که همانا ارزش های انسانی و ملی است، برجسته و بارز بوده و در این گفتمان سیاسی کاری ها و حزب بازی ها و جناح بندی ها رنگ می بازد و همه زیر پرچم ایران و انقلاب مسیر را طی می کنیم.

مدیرکل جدید فرهنگ و ارشاد اسلامی گیلان، گفتمان فرهنگی دولت را برنامه محور و دارای چشم انداز بلند و واقع گرایانه و هدفمند دانست و تصریح کرد: این گفتمان اهل وادادگی و بی برنامگی نیست و ایدئولوژی دارد.

ثقتی، با بیان اینکه هنر و هنرمند در گفتمان فرهنگی دولت یک امر فرمایشی و تزیینی نیست، عنوان کرد: در این گفتمان هنر کاربردی و تعیین کننده و اثرگذار است.

وی گفتمان فرهنگی دولت را مردم محور دانست و اضافه کرد: در این گفتمان مردم محور تمام معادلات و انتخابات و تحرکات و رویدادها هستند؛ نه سیاسیون این جناج و آن جناح و لذا همه در دایره نظام عزیز هستند.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، روحیه جهادی و کار شبانه روزی را سرلوحه گفتمان فرهنگی دولت دانست و یادآور شد: اهمیت دادن به جوانان متخصص و مومن و کارآزموده جزو لاینفک امور خواهد بود.

وی از تدوین سند و نقشه راه فرهنگی استان گیلان با کمک نخبگان فرهنگی و هنرمندان و فعالان جبهه فرهنگی انقلاب خبر داد و گفت: طی شش ماه آینده یک نقشه واحد و محکم و مدون را رونمایی خواهیم کرد و همه نهادها و مراکز و چهره ها پایبند آن خواهند بود.

ثقتی، با تاکید بر لزوم همکاری با نماینده ولی فقیه در استان و استاندار در قالب شورای فرهنگ عمومی، عنوان کرد: مشارکت با اصحاب رسانه و انجمن ها، سمن ها و تشکل های فرهنگی و هنری و استعدادپروری و تقویت نیروهای جوان جزو برنامه های اصلی اداره کل فرهنگ و ارشاد استان در دوران جدید مدیریتی است.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، تکریم فرهیختگان و مفاخر ادبی و فرهنگی و هنری و دینی، ایجاد هم افزایی با نهادهای مرتبط با وزارت ارشاد، ارتقای جایگاه شورای فرهنگ عمومی استان و حمایت از هنرمندان را از دیگر برنامه ها دانست و گفت: کرونا ضربه مهلکی به فعالیت های فرهنگی و هنری زد، اما در کنار هم رویدادهای فرهنگی و هنری را از سر خواهیم گرفت و لذا ادارات شهرستانی فرهنگ و ارشاد اسلامی برای کار جهادی و شبانه روزی آماده شوند.

ثقتی، فرهنگ را یک مقوله فراسازمانی دانست که تولیت آن بر عهده یک دستگاه نیست و اظهار کرد: همه باید توان و امکانات و ظرفیت های خود را به صحنه بیاورند تا اعتلای فرهنگ و هنر را رقم بزنیم؛ همچنین نیازمند افزایش فعالیت های فرهنگی جبهه انقلاب هستیم و در راستای رونق اقتصاد فرهنگ کارگروه تحول اقتصاد و فرهنگ را در استان تشکیل خواهیم داد تا فضای فرهنگ و هنر برای هنرمندان به سمت درآمدزایی برود.

وی با بیان اینکه فضای فرهنگ و هنر استان باید از حالت تزیینی به سمت حرفه ای برود، متذکر شد: با حمایت استاندار و شهردار و بازرسی تالار مرکزی رشت را با قدرت بازگشایی خواهیم کرد.

مدیرکل ارشاد اسلامی گیلان، از تدوین ۱۰۰ برنامه فرهنگی و هنری طی افق چهار ساله برای استان خبر داد و خاطرنشان کرد: شورای فرهنگ عمومی استان را با دو بال پژوهشی و اجرایی به جایگاه حقیقی خود باز خواهیم گرداند و رسانه ها و پایگاه های خبری را با رویکرد نظارت و حمایت تقویت خواهیم کرد.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×