» دسته‌بندی نشده » جلسه امروز پارلمان لیبی برای رسیدگی به شکایات از کمسیون انتخابات

جلسه امروز پارلمان لیبی برای رسیدگی به شکایات از کمسیون انتخابات

آذر ۱۶, ۱۴۰۰ 0۰


در پی درخواست ۷۰ نماینده لیبیایی برای تحقیق از عملکرد کمیسیون عالی انتخابات، پارلمان لیبی امروز سه شنبه به منظور بررسی تحولات اخیر در روند انتخابات تشکیل جلسه می‌دهد.

به گزارش ایسنا، به نقل از شبکه خبری الجزیره، بیش از یک سوم پارلمان لیبی در بیانیه‌ای نارضایتی خود را از روند فعلی انتخابات، شیوه مدیریت آن توسط کمیساریای انتخابات به ویژه در خصوص شکایات و نادیده گرفتن قوانین انتخاباتی که پارلمان تصویب کرده و نیز سکوت در برابر مداخلات خارجی در روند انتخابات ابراز کردند.

صالح افحیمه از نمایندگان پارلمان لیبی گفت، در این جلسه دلایل ناکامی کمیساریای انتخابات و تخلف از برخی از مواد قانون اساسی بررسی خواهد شد و بعید است که پارلمان برگزاری انتخابات را به تعویق اندازد مگر اینکه شرایط اقتضا کند.

انتظار می رود در این جلسه عماد السایح، رئیس کمیساریای انتخابات حاضر شده و به سوالات نمایندگان پاسخ دهد چرا که کمیساریا مدارک تعدادی از نامزدهایی که مطابق با قانون انتخابات شرایط کاندیداتوری را ندارند، پذیرفته است مانند عبدالحمید الدبیبه، نخست وزیر دولت وحدت ملی لیبی که به دلیل عدم واگذاری سمت خود سه ماه قبل از موعد انتخابات به لحاظ قانونی حق شرکت در این انتخابات را ندارد.

احتمال می‌رود کمیساریای انتخابات لیبی طی روزهای آینده پس از پایان زمان تجدیدنظر در رسیدگی به شکایات، لیست نهایی نامزدهای انتخابات ریاستی را اعلام کند.

همچنین این نهاد اعلام کرد، تعداد نامزدها برای پارلمان آتی به ۴۳۲۶ تن رسیده است.

قرار است انتخابات ریاستی و پارلمانی لیبی ۲۴ دسامبر برگزار شود.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×