» آخرین اخبار » گیلان » برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل در مزار دکتر حشمت
برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل در مزار دکتر حشمت

برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل در مزار دکتر حشمت

آذر ۱۱, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان نمایشگاه اسناد نهضت جنگل به همت شهرداری منطقه دو رشت و به مناسبت پاسداشت یکصدمین سالگرد شهادت میرزا کوچک خان جنگلی در مجاورت آرامگاه دکتر حشمت برگزار شد.

محمدحسین واثق کارگرنیا، رئیس شورای اسلامی شهر رشت در این مراسم با گرامیداشت ۱۱ آذر، سالروز شهادت روحانی مبارز میرزا کوچک خان جنگلی اظهار کرد: میرزا فردی شاخص در شکل گیری نهضت جنگل بود.

وی میرزا را شخصیتی تاثیرگذار و حماسی توصیف کرد و افزود: میرزا کوچک اولین ایجادکننده حکومت اسلامی در ناحیه ای از گیلان بود.

رئیس شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: رشت و استان گیلان به واسطه حضور مفاخری همچون میرزا به شهر اولین ها مشهور است و باید حق میرزا و نهضت جنگل را به خوبی ادا کنیم.

نادر حسینی، رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت نیز در این مراسم با قدردانی از بانیان برگزاری نمایشگاه اسناد نهضت جنگل عنوان کرد: باید در راستای ترویج فرهنگ میرزا و نهضت جنگل تلاش کنیم.

وی خواستار برگزاری کنگره میرزا کوچک شد و افزود: باید کنگره میرزا کوچک جنگلی در راستای پاسداشت مقام میرزا برگزار شود.

رئیس کمیسیون فرهنگی شورای شهر رشت خاطرنشان کرد: اسناد نهضت جنگل باید برای نسل جوان بازخوانی شوند تا جوانان با عمق قیام و اهداف نهضت جنگل آشنا شوند.

یوسف یزدانی، مدیر منطقه دو شهرداری رشت نیز در این مراسم با اشاره به اینکه نمایشگاه اسناد نهضت جنگل نخستین نمایشگاه برگزار شده در مزار دکتر حشمت است، بیان کرد: در این نمایشگاه بیش از ۳۵۰ سند دوران نهضت جنگل و مشروطه به معرض نمایش گذاشته شده است.

وی خاطرنشان کرد: محله چله خانه به واسطه حضور دکتر حشمت می تواند به قطب فرهنگی و گردشگری تبدیل شود و امیدواریم در آینده بتوانیم اقدامات فرهنگی بیشتری در مزار دکتر حشمت اجرایی کنیم.

برپایی نمایشگاه اسناد نهضت جنگل در مزار دکتر حشمت

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×