» دسته‌بندی نشده » زیباترین سواحل دنیا

زیباترین سواحل دنیا

آذر ۸, ۱۴۰۰ 0۰

سواحل متعددی دراقصی نقاط دنیاوجود دارد امابرخی از آنها نظیرخلیج مایا مالدیو تعریف وغیره واقعا تکه ای ازبهشت هستند.دراین مقاله از آس چارتر قصد داریم بهترین و جذاب ترین سواحل دنیا را به شما معرفی کنیم.

برخی اززیباترین سواحل دنیا دارای قدرت معنوی هستند که گویی زمان را متوقف می کنند واقعیت ها را کنار می زنند وشما را به نیروی قوی تر ازخودتان قلاب میکنند.فرقی نمیکند که عاشق صخره های شگفت انگیز هستید یا اینکه سواحلی با شن های سفید و صورتی یاطلایی را می پسندید چرا که همه آنها بی نقص هستند وخاطره خوشی را به ارمغان می آورند.

انتخاب زیباترین سواحل جهان درست شبیه به این است که بخواهیم زیباترین ستاره را ازمیان مجموع ستارگان کهکشان راه شیری انتخاب کنیم ولی سختی این انتخاب مارا ازتلاش کردن باز نمی دارد پس با ما همراه شوید دراین تلاش نفس گیر تاشمارا با برخی از زیباترین سواحل جهان آشنا کنیم.

در یک نظرسنجی ازمیان ۳۵۵ ساحل برتر ۲۵جزیره به عنوان بهترین سواحل جهان معرفی شده اند

 

ساحل اولودنیز ترکیه (تالاب آبی)

تالاب آبی ترکیه یکی از زیباترین سواحل دنیاست،خط ساحلی این دریا قطعه ای ازتایلند را یادآورمی شود که درمیانه دریای اژه ومدیترانه قرار گرفته است این تالاب در۱۶کیلومتری شهرفتحیه واقع شده درواقع پناهگاه دریای ملی است قله های سرسبز به زیبایی حاشیه آب های فیروزه ای وشفاف قرارگرفته اند وشبه جزیره های کوچک خط ساحلی را ازیکدیگرجدا کرده است.از امتیازهای تالاب ترکیه می توان به غواصی اشاره کردغارهای جذاب وحیات دریایی متروکه دراین ناحیه به فراوانی دیده می شود که لذت غواصی را بیشتر می کند.

برای دیدن از این ساحل زیبا کافی است دراولین فرصت به دست آمده بلیط هواپیما تهران استانبول خودرا تهیه کنید و راهی سفر کنید.

ساحل جزیره زاکین یونان

این ساحل شگفت انگیزهلالی شکل ازسه طرف باصخره های زیبا وبی نظیراحاطه شده است قایق تنها راه رسیدن به این ساحل است .یک کشتی باری درسال ۱۹۸۰دراین ناحیه به گل نشسته واز آن زمان تابه حالدراین ساحل قرارگرفته است.این ساحل با دونام مستعار ساحل کشتی شکسته وغارقاچاقچیان شناخته می شود.

آس چارتر این امکان رابه شما می دهد تاکمتر ازسه دقیقه بتوانید بلیط هواپیما خارجی را رزرو کنید شما می توانید باخرید بلیط چارتر از سایت آس چارتر ازتخفیفات ویژه ای برخوردارشوید.

مایورکا اسپانیا

این ساحل سنگی برای درازکشیدن وبرنزه کردن پوست چندان مناسب نیست با این حال یکی اززیباترین سواحل دنیا به شمار می رود.کالادیا که درساحل غربی مایورکا واقع شده یکی ازشگفت انگیزترین مناظردریایی را دارد که سالانه گردشگران زیادی را به خود جلب می کند صخره ها آب دریا را محاصره کرده اند و ویلاها روی همان صخره ها ساخته شده اند؛ ازامتیازهای ویژه این ساحل می توان به دورستوران باغذاهای دریایی اشاره کرد می توانید دراین رستوران ها که روی آب ساخته شده اند بنشینید و ازغذاهای تازه دریایی لذت ببرید.

جزایرماریتا درپورتووالارتا مکزیک

این ساحل برخلاف اسمی که دارد چندان پنهان وناشناخته نیست شایع شده که این ساحل درنتیجه ی آزمایش بمب های ارتش مکزیک در دهه۱۹۹۰تشکیل شده است یکی از ویژگی های ساحل پنهان یک تونل آبی است که برای رسیدن به ساحل اصلی باید ازآن عبورکنید.

ساحل لادیگ جمهوری سیشل

صخره های بلند و شن های صورتی این ساحل یکی از زیباترین سواحل دنیا رو خلق کرده اند که لذت عکاسی رابرای علاقه مندان بیشترمی کند.لادیگ وپناهگاه طبیعی ویوودراین ناحیه تنها محلی است که گونه نادر مرغ مگس خوار هنوز درآن وجود داردگفته می شود که تنها ۱۰۰مرغ مگس خوار ازاین گونه باقی مانده است.

ساحل پیها نیوزلند

ساحل پیها در ۴۵کیلومتری شهر آکلند واقع شده است سنگ عظیم الجثه و۱۶میلیون ساله ای دراین ساحل قرارداردکه تصویری از آن در دفترچه تلفن وتمبرهای پستی این ناحیه چاپ شده است.جوی ها و انشعابات آب نیز دراین ناحیه به دریای تاسمان می ریزند شن های تیره این ساحل نتیجه وجود مواد آتشفشانی است این ساحل همچنین یکی از بهترین مناطق اقیانوس آرام برای موج سواری به شمار می رود.

ساحل اورا مالاکواندونزی

بیشترین سواحل اندونزی درجزیره بالی اندونزی قراردارند با این حال زیباترین ساحل این کشور درمالاکو واقع شده است بخش ساحلی و شنی اورا چندان وسیع نیست اما منظره کلی این ناحیه با جزیره های جنگلی چسبیده به اقیانوس یکی ازرویایی ترین چشم اندازهای اقیانوس آرام جنوبی راتشکیل داده است این ساحل بنام مالدیو اندونزی نیز شناخته شده است عمدتا به این دلیل که می توان دراین ناحیه کلبه ها یا آلاچیق های چوبی اجاره کرد که روی آب ساخته شده اند.

کوفی فی تایلند

خلیج مایا یکی اززیباترین سواحل دنیا به شمارمی رود که در منطقه استوایی واقع شده است به محض رسیدن به این ساحل ترجیح می دهید که همیشه درآنجا زندگی کنید کوفی فی یکی ازبهترین شهرهای ساحلی دنیاست که به راحتی می توان باهزینه اندک درآن زندگی کرد.این ساحل جزء بی نظیرترین سواحل تایلند است که درصورت خرید بلیط هواپیما تهران بانکوک بازدید ازآن قطعا شمارا متحیر می کند.

ساحل تولوم مکزیک

این تکه ازبهشت باشن های سفید به خاطرآب های شفاف وقایق های ماهیگیری رنگارنگ آن شناخته می شود البته رقص سالسای مردمان محلی در نزدیکی این ساحل یکی دیگر ازجاذبه های گردشگری این منطقه محسوب می شود.بالارفتن ازاهرام باستانی مایان، شنا کردن، تایک سواری و خوردن تاکوی ماهی ازدیگر ویژگی های گردشگری این ساحل است .

جزیره ونکوور بریتیش کلمبیا

توفینوبا آب های شفاف سواحلی با شن های سفید و موج سواری دلپذیرمیزبان گردشگرانی است که تعطیلات خودرا دراین ناحیه سپری می کنند.این شهر در ساحل جنوبی ونکوور قرارگرفته شگفتی های زیادی داردتمام این ویژگی ها علاوه با مناظری با کوهستان های بلند همگی در این شهرساحلی دیده می شوند ازویژگی های منحصربه فرد این منطقه می توان به خرس هایی اشاره کرد که گاهی اوقات درسواحل دیده می شوند که البته شایدبرای برخی افراد زیادجالب نباشد.

ساحل بایا دوسانچو (فرناندو دورونهای برزیل)

ساحل بایا دوسانچو با آب های فیروزه ای وتپه های مرجانی خود بی شک یکی از بی نظیرترین سواحل دنیا محسوب می شود مسیر رسیدن به این منطقه ی ساحلی پنهان شده بسیار دشواراست ازجاده های خاکی و نردبان های سست گرفته تا پله هایی باشیب تند و شکاف های عمیق صخره های زیبا وموجودات دریایی نادر از جذابیت های خاص این ناحیه است .

سواحل سیستا کی فلوریدا

سواحل زیادی درایالت فلوریدا وجود دارد اما سیستا که قطعا یکی از زیباترین سواحل دنیا است که درساحل خلیج فلوریدا قرارگرفته است.آب آرام و شفاف خلیج مکزیک که درامتداد شن های ساحل جریان دارد وغروب آفتاب شگفت انگیز منظره تکرارنشدنی را برای گردشگران خلق می کند.دلفین ها نیزگاهی اوقات درفاصله کمی ازساحل درآب دریا شنا می کنند گاودریایی ازدیگرموجوداتی است که درفصل تابستان در آب های این ناحیه دیده می شود

ساحل سانتا باربارا کالیفرنیا

سانتا باربارا یکی ازبهترین مناطق آمریکا است.آب و هوای گرم وآفتابی همیشگی سانتا باربارا گردشگران بسیاری را به خود جلب می کندمناظرخیره کننده اقیانوس آرام آبی خط ساحلی طولانی بادرختان نخل و کوه های سانتا اینز که در پس زمینه چشم انداز قرار دارد این ساحل را متمایز

می کند. گردشگرانی که زیبایی این قسمت ازکالیفرنیا جنوبی رامی بینند قطعا بهترین خاطره ها رو برای خود رقم می زنند.

ساحل لامپدوزا ایتالیا(ساحل خرگوش)

ساحل خرگوش طبیعت بکر و زیبایی دارد که دسترسی به انها ازطریق قایق امکان پذیر است جالب است بدانید هیچ خرگوشی در اینجا وجود ندارد.این ساحل جزء چهار ساحل زیبای دنیا قراردارد.ازمشخصه های اصلی این ساحل می توان به دلفین ها وجزیره ی آتشفشانی اشاره کرد که ساحل زیبایی به رنگ سیاه و قرمزدارد.

 

 

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×