» دسته‌بندی نشده » هر روز بادوچرخه یک خودروآلاینده کمتر

هر روز بادوچرخه یک خودروآلاینده کمتر

اردیبهشت ۱۵, ۱۳۹۸ 3۰

به گزارش پایگاه خبری گیل سو، طی گفتگویی بافعال و مدنی و مسئول دوچرخه سواران سبز اندیش بندرانزلی لیلی نظری اظهارکرد: هدفمان ترویج نحوه استفاده دوچرخه به جای اتومبیل های آلاینده به علت کاهش ترافیک شهری کاهش آلودگی صوتی شهر می باشد و شعار ما براین اساس است؛هرروز با دوچرخه یک خودرو آلاینده کمتر.

وی ادامه داد:بیشتر شهرهای اقسانقاط کشور ازجمله قزوین،شیراز،تهران این قدم موثر را درراستای فرهنگسازی دراین زمینه برداشته اند و درتلاش اند که شهرخودرا باعنوان شهر دوچرخه معروف سازند.

مسئول دوچرخه سواران سبزاندیش بااشاره به اینکه مسئولین زیرربط دراین راستا هیچ حمایتی نکرده اند گفت:مابارها این راه رفته را پیموده ایم و متاسفانه هیچ حمایتی ازسوی مسئولین صورت نگرفته! اما ممانعتی هم دراین زمینه ایجاد نکرده اند.

لذا از مدیران شهری ومسئولین زیرربط خواهشمندم دراین راستا اقدامات و حمایت های لازم را به عمل بیاورند.

این فعال مدنی تصریح کرد؛از مهرماه سال۱۳۹۶ باکمک و حمایت رئیس آموزش و پرورش بندرانزلی حسین دریابکی مجوزمربوطه،طرح تفکیک زباله از مبدا وآموزش تئوری دوچرخه سواری را درمدارس ها شروع کردیم که هردو این موضوع طرح تفکیک زباله از مبدا و آموزش دوچرخه سواری دو اصل مهم و اساسی جامعه شهری سالم است.زیرا شهربندرانزلی این دومعضل ترافیک شهری و اوضاع نابسامان زباله را دربرگرفته است‌.

لیلی نظری در آخر این گفتگو اما جمعه شهربندرانزلی را پدرمهربان شهر دانست و گفت:امام جمعه شهربندرانزلی درهر زمینه الگوی ماهستند به علت حمایت ها و کمک هایی که ازسوی ایشان صورت گرفته نهایت تشکرو قدردانی را دارم و از خداوند متعال برای ایشان آرزوی سلامتی و توفیق روزافزون راخواستارم.

خبرنگار و عکاس: محدثه پورغلامی

انتهای پیام/

به این نوشته امتیاز بدهید!

gilsou24

خبرنگار و فعال رسانه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×