» آخرین اخبار » گیلان » افزایش ۱۵ درجه ای دمای گیلان با وزش باد گرم/ خطر گسترش آتش در جنگل ها

افزایش ۱۵ درجه ای دمای گیلان با وزش باد گرم/ خطر گسترش آتش در جنگل ها

آذر ۷, ۱۴۰۰ 0۰


ایسنا/گیلان مدیرکل هواشناسی گیلان، از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوا در استان خبر داد و تصریح کرد: روند افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها از عصر فردا تا چهارشنبه هفته جاری مورد انتظار است.

محمد دادرس در گفت وگو با ایسنا، آسمان گیلان را صاف تا نیمه ابری همراه با وزش باد دانست و اظهار کرد: رودبار با ۱۹.۵ درجه سلسیوس و جیرنده با ۱۴ درجه سلسیوس به ترتیب گرم ترین و سردترین نقاط استان هستند.

وی با بیان اینکه دمای رشت بین هشت تا ۱۹ درجه سلسیوس در نوسان است، افزود: نقشه های هواشناسی نشان دهنده استقرار جریانات جنوبی در منطقه است.

مدیرکل هواشناسی گیلان از افزایش ۱۰ تا ۱۵ درجه ای متوسط دمای هوا در استان خبر داد و تصریح کرد: روند افزایش دما و وزش باد جنوبی به ویژه در ارتفاعات و دامنه ها از عصر فردا تا چهارشنبه هفته جاری مورد انتظار است، اما طی روزهای سه شنبه و چهارشنبه وزش باد گرم در برخی از نقاط شدید و خیلی شدید پیش بینی می شود.

دادرس با اشاره به احتمال آب به سازه های موقت و سست، سقوط اجسام از ارتفاع، شکستن درختان، ذوب شدن برف در ارتفاعات و گسترش آتش سوزی جنگل ها و مراتع، ادامه داد: طی این مدت در پاره ای از نواحی جلگه ای طی ساعات صبح و شب شرایط برای وقوع پدیده مه مهیاست.

وی با بیان اینکه از بعد از ظهر چهارشنبه با نفوذ تدریجی سامانه ناپایدار به منطقه و شمالی شدن جریانات شرایط برای افزایس ابر، کاهش دما، بارندگی و وزش باد مهیاست، یادآور شد: همچنین بارش برف در ارتفاعات تا اواخر وقت پنجشنبه مورد انتظار است.

به گزارش ایسنا، روابط عمومی اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان گیلان با صدور اطلاعیه ای نسبت به وقوع حریق در جنگل ها هشدار داد.

در این اطلاعیه آمده است:

با توجه به پیش بینی سازمان هواشناسی مبنی بر افزایش دما و احتمال وزش باد گرم در روزهای سه شنبه و چهارشنبه هفته جاری در استان گیلان، از عموم مردم عزیز درخواست می شود از روشن کردن آتش در عرصه های جنگلی و مراتع استان جدا خودداری کنند.

در صورت رویت و یا اطلاع از حریق احتمالی و یا هرگونه دخل و تصرف در عرصه های جنگلی و مرتعی اعم از قاچاق چوب و تصرف اراضی ملی) با شماره های رایگان ۱۳۹ و ۱۵۰۴ تماس بگیرید.

انتهای پیام



منبع

به این نوشته امتیاز بدهید!

ایسنا

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

×